Våde fliser under udhæng

Hej alle - Jeg har et "problem" som jeg har meget svært ved at regne ud. Langs den ene side af vores hus har vi fliser liggende. De inderste som er i tørvejr for udhænget er altid våde et par dage efter det har regnet mens de andre er helt tørre. Jeg frygter lidt for at det kan betyde vores sokkel er udsat for meget fugt. På det lidt mørke billede er taget i regnvejr. Her kan i se hvor udhænget grænser til. Så de inderste fliser burde ikke være våde

De 2 billeder er taget med flere måneders mellemrum. Vi har siden fået nye tagrender så det skyldes ikke en utæthed i dem

Jeg forstår det simpelthen ikke og håber en herinde har et bud
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon det er undertaget der ikke har fodblik?

 

Jeg kommer lige med et bud.
Jeg har lidt det samme problem som skyldes fugt i jorden omkring min sokkel, specielt på den nordvendte væg som altid er i skygge. Mit viser sig som skjolder på den pudsede sokkel, og jeg kan også se det nogen steder hvor det trækker op på fliser.
Jeg formoder det skyldes at jeg har et 10cm tykt lerlag i jorden cirka 60cm nede, så når jeg prøver at grave ned er jorden altid meget fugtig.
Mit bud vil være du ikke skal være nervøs for det, men det ser self ikke pænt ud.
Jeg regner med jeg vil dræne omkring soklen en dag ved lejlighed.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis