Blandingsbatteri, termostat giver ikke varmt nok vand

Hej

Historien er ny lejlighed hvor jeg synes bruseren ikke giver varmt nok vand.
Kan mærke på blandingsbatteriet at der bliver tilført varmt vand, men der kommer kun lunken vand ud.

Jeg har prøvet at justeret på temperatur regulatoren, men det er som om at den stadig tilføjer koldt vand, selvom den er skruet helt om til det varme. (Har også haft fjernet den lille stop ring)

Kan regulatoren være monteret til dette; eller er den slidt og skal skiftes?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I de fleste moderne blandingsbatterier er der en indbygget skoldningsbeskyttelse, som forhindrer at man kan blive skoldet, selvom man skruer helt op for det varme vand. På nogle batterier kan man justere den maksimale temperatur, men oftest kan man ikke.

Hellere leje end at bo på gaden.
Prøv at demontere blandingsbatteriet og se om filtret til det varme vand er mere eller mindre stoppet.

fase
Kolding75 skrev den 28-08-2020 13:44:36

I de fleste moderne blandingsbatterier er der en indbygget skoldningsbeskyttelse, som forhindrer at man kan blive skoldet, selvom man skruer helt op for det varme vand. På nogle batterier kan man justere den maksimale temperatur, men oftest kan man ikke.

Problemet er der stadig selvom jeg fjerne skoldningsbeskyttelsen; er ret sikker på at problemet sidder længere inde

S. Fabrin skrev den 28-08-2020 13:52:03

Prøv at demontere blandingsbatteriet og se om filtret til det varme vand er mere eller mindre stoppet.

Det må være næste skridt   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis