Regnvandsopsamling

Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har genbrugt mine gamle affaldsbeholdere til opsamling af regnvand. spørgsmålet lyder på om jeg kan tilslutte dem direkte til nedløbsrøret, da låget jo ikke slutter tæt og er nemt, at åbne. Lige nu fylder jeg dem op via en pumpe ,fra  en vandtank, som står på bagsiden af huset hvor der er nivauforskel  på ca. 1,20m. Det er lidt problematisk, først pumpe over i kar og baljer på ca. 90 liter, og så videre over i beholderne.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan tilslutte din(e) beholder(e) direkte til nedløbsrør. Lav en tilgang i beholderen i siden og køb et tilslutningssæt til nedløbsrør og lav det så udløbet er i højde med hullet i siden på beholderen, så bliver beholderen aldrig overfyldt. 

fase
Ja. Uldal,  sådan en har jeg  tilsluttet til regnvandstanken på bagsiden af huset,  det jeg blev i tvivl om, er det tryk der er på vandet når der er skybrud,  om låget så vil lette på affaldsspanden det er meget let.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Låget vil ikke lette mere end få mm og vandet skyller ud i de ekstreme tilfælde. Det kommer ned igen når skybrud er ovre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vover forsøget. Jeg tænker et gummibånd rundt i kanten på låget og en flise ovenpå. Det bliver nok først til foråret, da jeg lige har bestilt nyt tag med nye tagrender fra Lindab og det kan først laves om 6 måneder. 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Annonce
Hvad er formålet med gummibånd rundt i kanten. Det skal vel ikke være 100 % tæt der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo. Det var min plan, at det skal være tæt.Er de regnvandstønder som man køber ikke det ?

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Nej, de ligger løst ovenpå med to små tapper til at styre placeringen. Hvis du bruger et sæt Mage til det som du har i forvejen sammen med en ekstra hane lidt højere, med en slange på, sker der ikke noget. Den ekstra slange fører du ned i nedløbsbrønden. 1/2” så er du sikker på, der er afløb nok.

 

Tak for svar, så gør jeg sådan i første omgang,  det er min plan, at fylde 3 spande, de er dejligt nemme, at holde rene, i forhold til 1000 liters tanken.   

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis