Gamle trædåser

Hej.Mit første indlæg her, efter megen kigge de seneste par måneder.
Jeg har netop overtaget et ældre 70'er hus, hvor de fleste stikkontakter/afbrydere sidder i gamle trædåser bag træ-plader. (Se billede)

De steder, hvor vi ikke tager træpladerne med, vil vi gerne have skiftet afbrydere til fuga og samtidigt have dækket den gamle 1,5 moduls stikkontakt af.

Der skal selvfølgelig ny forfradåse på.

Hvordan griber jeg nemmest dette an? Aftalen med elektrikeren er at jeg selv trækker ledninger osv, så han bare skal sætte det hele sammen til sidst.

Jeg havde selv tænkte på at skære et pænt stykke træplade væk og udskifte det til gips.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det er nok enten skifte du hele væggen til gips / fibergips plader eller også ordner du udskiftning af el dåsen udefra. Ved at skifte et stykke af væggen har du ofte problemer med pladetykkelse.
Jeg forstår ikke at du vil undvære stikkontakten under, men det behøver jeg sådan set heller ikke at forstå.
Du kan godt totalt ødelægge din trædåse ved at bore ind i den med en træbor et såkaldt spade / fladbor Så falder stumperne sikkert ned i hulrummet i væggen og der er klar til forfra dåse. Så kniber det med at røret kan nå op til forfra dåse øverst. Men 1M kan naturligvis monteres i nederste hul og så lukke øverste hul.
Der er sikkert boret med 44 mm hulsav nu. Det skal udvides så det passer til forfra dåse. Det er ikke så nemt, men du kan bore et hul med den nye kopbor i en tilfældig plade, og så skrue den uden på væggen. Så har du noget der kan styre kopbor.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis