Udskiftning af nogle brædder i parketgulv

Kære Forum
Jeg skal flytte, og i den forbindelse frygter jeg varmestuernes syna f mit stuegulv, hvornogle af brædderne har fået fugt, og det ses, selvom man olierer ovenpå
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser meget ud som om, at der allerede er blevet skiftet brædder i området før, så måske problemet opstår under gulvet og ikke ovenpå. Jeg ville slet ikke forsøge mig med at skifte enkelte brædder, da det ville kunne ses lige så tydeligt som de fugtskader.

Vil du alligevel vil skifte brædder, så skal du først og fremmest fjerne synlige søm, hvorefter der i hver ende bores huller med en hulsav, og herefter skæres på tværs med en stiksav eller lign. Herefter skal brættet flækkes på langs med en dyksav/rundsav, der har dybden stillet til brættets tykkelse + 1mm. Nu kan du vride stumperne op og lægge nye brædder i. Du skal have fjernet nederste del af not'en på det sidste bræt, for at det kan komme i.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hej Kolding

Tak skal du have for det svar. Jeg vil simpelthen vise varmemesteren dit svar og lad den blive ved det. Som du antyder, er det ikke værd at røre ved. ):
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis