Placering af dampspærre ved akustiklofter

Hej.

Jeg kan snuse mig frem til at de fleste akustikloft-producenter råder til 45mm isolering bag akustikpladerne.

Har nogen erfaring med hvordan man kan bygge det op, så man ikke taber lofthøjde? Jeg tænker her bl.a. på placering af dampspærre i forhold til spærfod.

pft
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt dampspærre 1/3 inde i isoleringen fra opholdsrum og ud.

 

Det er også nok at installere dampspærre under spær, også eventuelt en krydsforskalling... Dvs. 22 x 50 mm. direkte på spærene (ovenpå dampspærren) , også en 22 x 95 mm. forskalling den modsatte vej.. Dette gør at du kan trække kabler mm. i loft konstruktionen..

Akustik loft kræver blot at der er et blødt materiale over det..& her er en dampspærre med isolering over dampspærren rigeligt fint..
Jeg har faktisk undladt isolering mellem troldtek pladerne og gips loft, og i stedet har jeg så 40 mm luft spalte og det virker stadig rigtig godt som lyd loft. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Troldtek og akustik lofter virker lidt forskelligt. Den første er blød i materialet og kræver som sådan ikke mineraluld på bagsiden. Akustiklofter er hårde men med huller, som tillader lyden at passere. Denne skal så opfanges af noget blødt på bagsiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak for input. Jeg tror jeg går med dampspærre direkte på spær og så 45 mm forskalling hvor der så er plads til mineralulden og mine kabler og så akustikpladerne. 
Sorry - Jeg havde læst det som at det var Akustisk gips du skulle have op .. Ellers er det helt korrekt som ev elmand skriver... Akustisk gips ("Hullet gips") , er det nok med dampspærre bagved..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis