Isolering af gulv i bjælkehytte med sundolitplader

Jeg mener at den nemmeste måde at isolere gulvet (og taget)  er med polystyren, da der ikke skal bruges dampspærre eller plader under isoleringen. Ligeledes  ønsker jeg lukke for adgang af mus etc. ved hjælp af  et volierenet med 6mm maskemål under isoleringen.  Konstruktions skitse vedlagt.  Ønskes kommentarer til denne model.
.  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kyllingetråd holder altså intet ude. Musog rotter gnaver tråden over i’et hug. Tænk på, de gnaver i beton feks.
hvis du vil sikres 100% så skruer du forskallingsbrædder op under spærene, langs kanten og lægger hele eternitplader ned mellem spær På brædderne. Derefter isoleringsmåtter ovenpå og en dug.

 

Der må ikke benyttes polystyren i taget med mindre du kan brandsikre den på en godkendt måde.
Du slipper ikke for dampspærre blot fordi du bruger polystyren. Det handler lige så meget om tætheden omkring de tilstødende bygningsdele, som selve isoleringen. Der kan let gå råd i tagkonstruktionen hvis varm rumluft slipper forbi ved bjælkesamlinger osv.

Hvis huset i perioder skal opvarmes som et fritidshus eller helårshus er der krav til mængden af isolering.

Du skal have en radon/fugtspærre i gulv, så her slipper du heller ikke for en plastfolie.

Det mest optimale er at placere denne 1/3 nede i isoleringen fra gulvet.

Det optimale ville være at fylde gulvet op med isolering på jorden under bjælkelaget, lægge folien ud over hele fladen, og lægge yderligere isolering mellem bjælkerne/strøerne oven på folien.
Folien skal være tæt alle steder under hele huset, dvs. Der tapes og fuges rundt om sokkelsten, rør mv.

Der kan så sikres med eternitplader lodret ned i jorden hele vejen rundt om huset fastgjort på ydervæggenes bundrem.

Elektronikteknikeren
Der findes volierenet i galvaniseret ståltråd med 6 mm maskemål netop til dette formål. Jeg synes ikke det generer om der bevæger sig lidt smådyr under huset, men de skal ikke ind i konstruktionerne. Jeg vil droppe polystyrenet,  men vil isolere med vindplader, rockwool og dampspærre  i stedet.  Tak for kommentarerne. 
Volierenet med 6 mm maskemål holder ikke mus ude. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis