Mineralvandhane

Min kone vil gerne have en mineralvandhane. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Ting at være opmærksom på, anbefalede mærker, vedligehold, driftsomkostninger, enkelt- eller dobbeltfunktionshane. andet?

Takker for svar.

Mvh Troels
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun erfaring med kogevand hane. Det er super. Altså kold, varm og kogende i samme vandhane.
Jeg mener der reklameres nu med 5 funktioner i samme hane så derudover mineralvand og kølet vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi har qooker på kontoret.
De holder Ca. 5år ad gangen, så er den slidt op.
Men der bliver også revet i den mange gange dagligt i fælles køkkenet... Som man siger🤨

Men jeg forestiller mig at de må bruge en anelse strøm i tomgang.
Hvis det kun er med danskvand er der jo stadig strøm til nedkøling af vandet. Det koster nok et par hundrede ekstra om året.

Nårh ja.
Det er en god idé at få et bwt patron filter foran, så du undgår kalk i systemet. Så holder de længere.
Så må man leve med at der er færre mineraler i Mineralvandet.
Det er nok mest kritisk til kogedelen, og ikke så meget hvis du kun skal lave danskvand, da kalken ikke udfældes så meget i koldt vand.
Til gengæld er det en fordel at man kan tanke afkalket vand til kaffemaskinen. 

Elektronikteknikeren
En Quooker med Cube er løsningen til jer.
Selve Quookeren leverer kogende vand (og ja, beholderen skal serviceres med nogle års mellemrum, men det er ikke så dyrt)
Cube er køledelen, som leverer danskvand med brus og iskølet, filtreret vand. Den har en driftsudgift til kulsyre og til vandfilter.
Du kan på Quookers hjemmeside se hvad de angiver af strømforbrug på hhv. Quooker og Cube
kig evt. på Grohe 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg har selv Grohe kogende vands hane. Hos min datter har jeg installeret Cooker. Den sidst er noget mere simpel. Der er bare en beholder og naturligvis tilslutnings slanger frem og ud med det kogende. Samtidig har de også mulighed for at trække en slange lidt ud af vandhanens tud, for at skylle rundt i en stor gryde f.eks. ( ikke med kogende vand )
Min Grohe er langt mere kompliceret inde under vasken. Beholderen, en styreboks, et vandfilter og en overløbs sikring. Så ud over de 2 tilslutnings slanger er der også en slange over til et overløbs hoved der sidder på afløbet.
Min Grohe har det også med en gang imellem 1 - 2 måneders mellemrum, at gå i stå. Altså ikke virke. Så skal man bare slukke på beholder og tænde lidt efter så er den klar igen. Ikke et stort problem.
Så ud over prisen er der ikke noget at prale af ved Grohe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 27-08-2020 21:57:51

Jeg har selv Grohe kogende vands hane. Hos min datter har jeg installeret Cooker. Den sidst er noget mere simpel. Der er bare en beholder og naturligvis tilslutnings slanger frem og ud med det kogende. Samtidig har de også mulighed for at trække en slange lidt ud af vandhanens tud, for at skylle rundt i en stor gryde f.eks. ( ikke med kogende vand )
Min Grohe er langt mere kompliceret inde under vasken. Beholderen, en styreboks, et vandfilter og en overløbs sikring. Så ud over de 2 tilslutnings slanger er der også en slange over til et overløbs hoved der sidder på afløbet.
Min Grohe har det også med en gang imellem 1 - 2 måneders mellemrum, at gå i stå. Altså ikke virke. Så skal man bare slukke på beholder og tænde lidt efter så er den klar igen. Ikke et stort problem.
Så ud over prisen er der ikke noget at prale af ved Grohe.

 

Hvor ofte er du nød til at skifte vandfilter?
Ved Grohe er ret firkantede ved reklamationer hvor filterskift ikke er overholdt, så lidt nysgerrig (er selv Quooker bruger)
Jeg ved ikke omkring filterskift. Har kun haft den i 1 1/2 år og ikke skiftet endnu.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 28-08-2020 16:44:29

Jeg ved ikke omkring filterskift. Har kun haft den i 1 1/2 år og ikke skiftet endnu.

 Uha, der skal du lige tjekke op. Mener helt bestemt konsulenten fortalte mig at man skulle forvente filterskift 2-3 gange om året, afhængig af ens vandforbrug

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis