Hjælp søges til "listevægge"

Hej. Jeg står og skal flytte i en lejelejlighed, som jeg ønsker at indrette på en bestemt måde.

Til det formår har jeg kigget på at lave én eller flere af, hvad jeg kalder "listevægge" - konceptet ses herunder: (Beklager hvis det har et andet navn, og jeg benævner det forkert)



Min umiddelbare tanke er, at skrue en 47x50mm reglar vandret i top og bund af den oprindelige væg, og herefter påmontere listerne som vist på billederne.

Ydermere har jeg overvejer at smide noget lyddæmpende imellem væggene og "listevæggene" - Her søger jeg forslag til, hvad det kunne være af materiale.

Jeg har prøvet at flække et billede sammen i Paint, som viser hvad jeg ønsker:

Jeg håber det giver mening for jer, og så håber jeg I vil komme med konstruktiv kritik, eller alternativer hvis I ser et problem med projektet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville nok bruge 3-4 reglar fordelt op ad væggen (vandret), for at sikre at "listevæggen" ikke giver sig hvis man læner sig op af væggen el.lign. Ellers synes jeg det ser fint ud.

Mht. lydisoleringen skulle papiruld været meget lyddæmpende. Se evt. denne 1 minuts video: https://www.youtube.com/watch?v=nMQVSmNTVTQ

- Nikolaj
Reglar lyder lidt som en overdimensionering - der er da ingen grund til at spise mere af rummet end højst nødvendigt. 25x50 mm. høvlet forskalling ville jeg gå med.
Jeg ved ikke lige, hvordan papiruld skal komme derind. I kombination med nævnte forskalling, ville jeg gå med en 20 mm. lamelmåtte med sort fiberdug foran.

 

Tak for input @Gravko - der er lidt at overveje.
Du kan lime pladerne op med Sikaflex. Det fungerer fint uden forskalling og ekstra lyddæmpning. Jeg går her ud fra, at det drejer sig om det system med skumbagside.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 26-08-2020 07:51:40

Du kan lime pladerne op med Sikaflex. Det fungerer fint uden forskalling og ekstra lyddæmpning. Jeg går her ud fra, at det drejer sig om det system med skumbagside.

Som jeg læser det, vil han selv lave det fra bunden :) 


 

Det bliver ikke kønnere af, at skrue- eller sømhoveder er synlige.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis