Bruseniche dør understøtning knækket

Understøtningen til bruseniche døren er knækket af. Kan ikke skaffe reservedele.Jeg tænker at lade den stå på gulvet i den knækkede plastikdel (se foto). Den skal løftes lidt. Hvilket materiale kan jeg bruge? En slags vandbestandig polyfulla?Eller er der bedre forslag til løsning?
Venlig hilsen 
Thomas
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok rengøre gulvet og så lave en cirkel med sanitets silikone og sætte den i det, hvis den kun skal løftes 4-8 mm Vent et par dage med at sætte døren i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for forslaget. Det lyder helt rigtigt. Tror du det er ok at lade døren stå frit oven på silikonen? Eller skal jeg forsøge at støbe plastdelen med i silikonen? Udfordringen er at døren skal hæves ret præcist i højden fordi den skal passe med toppen af døren 
Plastdelen udgør vel nederste hængsel, så den skal absolut være der. Det er den jeg ville sætte fast med silicone.
Du kan godt sætte døren i med plastdel under. ( støt døren i den rigtige stilling med en lille stump plade under længere ude) Så løfter du plastdelen op imod døren med en kile ( adskilt tøjklemme ) fra hver side. Nu kan du sikkert få silicone ind under næsten hele vejen rundt.
Næste dag kan kiler og understøtning fjernes og det kører forhåbentlig i nogle år.
Det er forslag som jeg ser det. blot til inspiration. Måske det skal laves i lidt anden rækkefølge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Uanset hvad du laver, så bare husk vandet skal kunne løbe ud fra din understøbning - det vil givetvis kunne finde vej derned :)
Personligt ville jeg hellere lave det i en klat mørtel fremfor silicone, med mindre du tænker det er en midlertidig løsning.

 

Mange tak for rådet.
Måske en kombination. Nederst mørtel og silikone ovenpå. På den måde kan jeg justere højden med silikone. Så kommer der ikke så meget vand i kontakt med silikonen. Hvad synes du om det? Jeg ville jo gerne have det holder så længe som muligt.
Annonce
Du kan lige så godt løfte den op med cementmørtel, fliselim med lidt sand eller andet. Det kommer mest an på hvad afstand der er. Jeg nævner silicone til 4-8 mm Min forklaring med præcis placering kan bruges på begge metoder, så jeg mener ikke en kombination er nødvendigt.
Sanitets silicone kan meget godt tåle vand. Det bruges i vid udstrækning til at sætte toiletter fast med f.eks.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ev elmand... Det med vandet var ikke så meget om silikonen kunne tåle det - bare at det samler sig, lugter og misfarver, hvis ikke det kan løbe væk... Og her tænker jeg det er nemmere at lave noget i en klat mørtel :)
Men nej, ingen grund til at blande de to. Plasticdelen placeres i mørtel og trykkes på plads. Du skraber af rundt om ringen og pudser let, og lader det hærde op :)

 

Tak for de rigtig gode forslag.
Da jeg gik ned for at købe silikone, foreslog gutten i butikken, at jeg skulle afprøve højden med afstandsklodser og støbe dem med i silikonen.
Der lyder som om det vil være nemmere at afprøve højden, men er det også holdbart?

Så længe klodserne fylder et minimum er det fint at lade dem sidde.

 

Afstandsklodser kan sagtnes blive. Især hvis de er skjult lidt inde bagved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis