Hjælp! Skænkplade bag komfur

Hej :)

Min kæreste og jeg er ved at lave køkken, og vi er ret så grønne i det.

Vi har fundet en gammel kobberplade fra en brændeovn, som vi gerne vil sætte op som skænkplade bag komfuret.

Jeg tænker umiddelbart, at man bare kan lime den på? Hvad tænker I? Og hvis ja, hvilket lim skal man så bruge, der kan holde sådan en plade?

Hilsen
Rikke 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Montagelim, spørg i bygemarkedet, og så kan du give den noget silikone i en passende farve (måske transparent) i kanten så der ikke kommer snavs ind under.
Tag og giv pladen en gang klar lak inden montage. Kobber er hundens svært at holde pænt. Specielt med stænk af fedt og vand

 

Gravko skrev den 25-08-2020 00:07:50

Hvor langt er der fra bagkant af kogeplade til væg? Og er det gas eller el? Spørger af hensyn til varmeudvikling.

 Jeg tænker ikke at kobber er meget værre vedr. varme, end de grimme plader i slebet rustfast     Og så vil en kobberplade være meget flottere - specielt hvis @Uldal's råd med lak følges

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres svar! Det er gaskomfur og jeg vil tro, at der er 15 cm fra bagkanten af kogeplade til pladen. God idé med lak 👍🏼 Vi vil helst gerne beholde patinaen på pladen, som i kan se her  
Annonce
Nåååå.... jamen så skidt med lakken....


 

Det hedder for øvrigt  "STÆNK PLADE"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja, fandt godt ud af at det hed stænk plade 😅
I er jo som minimum nødt til at gøre den ren.  - om den så derefter har den ønskede patina ??
- men ja, hvis så, skal den have lak for at beholde udseendet.
Jeg er dog bekymret for den bule den har.. i får den ikke til at hæfte på væggen, hvis den ikke er lige (går ud fra, at den er et par mm tyk ?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Med den bule ville jeg se om jeg kunne finde en smed, der kunne køre den en tur igennem en pladevalse.
Mit spørgsmål omkring afstand og varmekilde, gik på om montagelim var det rigtige valg. Gas kan smide en del varme omkring sig - næppe nok til for alvor at gøre skade på limen... Men med livrem og seler, så havde jeg nu nok smidt et par klatter fliseklæb på og en stribe hele vejen i kanten, og pudset det overskydende væk, fremfor at lime og fuge den.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis