Isolering af gulv



er blevet færdig ,ed udgravning af mit gulv og har nu 60m2 der skal isoleres er denne fremgangsmåde korrekt

3cm afretningslag
30cm EPS 80
10cm beton
Herudover overvejer jeg og fjerne gulve i værelser der har jeg dog kun plads til 4-5 cm isolering og 10cm beton, fordi der er kælder under. Er det helt hul i hovedet og lave gulvvarme med så lidt plads

kom germe med tips og tricks

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvorfor vil du have beton under isoleringen og ikke over? 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det er måske skrevet forkert

sand nederst efterfulgt af isolering og herefter beton til sidst.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du laver let gulvvarme med spånplader får du plads til lidt mere isolering men det er stadig ikke meget isolering så du skal kun gøre det hvis du alligevel skal opvarme kælderen.
God ide - der kommer til og være varme i kælder også ja.

I forhold til valg af gulve så udelukker spånplader-løsningen vel epoxy gulve? 
Det tror jeg faktisk ikke men der skal du nok spørge en der ved mere om emnet en jeg. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det gør ikke noget at du kun har 5cm isolering når du har opvarmet bolig under jo.

Men gå så langt ned i tykkelse på betonen som du kan hvor der er kælder. Det virker unødvendigt med 10cm når du har et bærende kælderloft i hvad jeg formoder er beton. Overvej i stedet en fiberarmeret flydespartel på en trykfast isolering.
Så kunne du have det omvendte forhold, altså 10cm isolering og 5cm fiberbeton.

Fiberbeton kunne udstøbes på polystyren med bæreevne S250 for at få et stift gulv uden nedbøjning. Fiberbetonen har så den fordel at der ikke opstår revner i den færdige epoxy overflade. 

Elektronikteknikeren
Det lyder faktisk som en super ide - så regulere det nok også lidt hurtigere end det normale.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også