Sænkning af brønddæksel

Som I kan se så stikker der et brøndæksel op, som jeg gerne vil have ned i niveau, så jeg på et tidspunkt nemt  kan slå græsset. Når jeg tager dækslet af, kan jeg se at det er fyldt med sand

​Kan jeg bare skære det af med en vinkelsliber og købe et nyt passende dæksel?


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis brønden alligevel er fyldt op med sand, ville jeg da sløjfe brønden helt.
Skær/ slå brønden i stykker og fyld hullet op med noget grus (eller andet stabilt, der ikke synker). Til sidst læg et lag muld på og så græs.

- Nikolaj
Tak for svar.... og sandet kan ikke være ment som et sandfang til at filtrere regnvand for blade, slam osv?
Det er umuligt at svare på uden at kende til- og afløb. Prøv at fjerne sandet og se, hvad der er nedenunder.

fase
Ok. Det prøver jeg. Tak for svar. Jeg tænker bare, at man ikke laver et afløb/brønd uden grund på et hus, som er bygget i 1999. 
Annonce
keglen du ser på billedet graver du bare ned til ønsket dybde , der skulle gerne være en pvc brønd indvendig
Der er ikke noget pvc indvendigt. Jeg har gravet en del sand ud til under niveauet udenom kloaken og jeg er ikke stødt på noget pvc. 
er du sikker på det er en brønd , og ikke bare kegle og dæksel der bare er smidt der
toppen af pvc brønden skal stikke lidt op inden i betonkeglen
Jeg har taget dette billede af den indvendigt. Det ser ud til at den bliver bredere jo dybere man graver

ligner mest noget hjemmefusk
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis