Understøtning af strøer til terrasse

Hej alle

Er ved at lave terrasse. Jeg er kommet i tvivl omkring understøtning af strøer.

Jeg har støbt stolpesko ned (i 90cm) til en rem for enden, mod huset er de sat i bjælkesko. Spændet er på 3m.

Det var endelig min plan at lægge nogen fliser i to rækker under strøerne. Men er kommet i tvivl da det er muldjord.

Er det en dårlig løsning med fliser?
Kan stolpespyd med en rem fungere eller kommer de til at skride/synke? 
Jordskruer er meget dyre, så det vil jeg helst ikke bruge.

Jeg ville gerne undgå at grave flere stolpesko ned. Men det er vel den bedste løsning? I så fald er det virkelig nødvendigt at gå til frostfri dybde? At grave ned til 50cm er vel altid bedre end at bruge stolpespyd eller lægge løse fliser?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skriver 3 m bred, det kunne være godt at vide afstand og dimension på dine strøer.
Som jeg ser dem er de 100 x 50 mm og ca.6 - 700 mm afstand. Hvis jeg har ret behøver du ikke mere understøtning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det bedste resultat vil være at støbe flere stolpe sko ned, til frostfri dybde, da de ellers kan blive "poppet op af jorden" af frosten.
næst bedste er fliserne ovenpå jorden, alternativt lave en "brønd" af stabilgrus de skal ligges på
stolpe spyd direkte i jorden er elendigt, vil intet/minimalt støtte.

du kan evt. bruge et pæle bor og lave nye punkt fundamenter med de stolpe spyd du ville proppe direkte i jorden, men bare støbe dem fast i de huller du borer ned i 90cm dybde, enten medtør eller våd beton støbning, efter du har monteret stolpespyddene på dine strøer.

 

Hvis de giver sig meget er der vel ingen tvivl. Der skal en ekstra rem, eller 2, på. Jeg ville bruge stolpesko og sætte dem i 90 cm. som de andre.
Gå ikke på kompromis. Lav det rigtigt og holdbart fra starten, så du ikke senere fortryder.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis