Fladrem til Power Tool HCK 260 D

Hej,
Jeg har købt en brugt Powertool HCK 260 D afretter/tykkelseshøvl.
Remmen/beltet som driver fremtrækket til tykkelseshøvlen er blevet slap, og derfor kan maskinen ikke trække træet igennem tykkelseshøvlen
Er der nogen her, som har erfaringer med det problem? OG er der nogen som ved, hvor jeg kan få en ny rem?

Dbh.
Niels Bjerg
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak skal du have Anders. Den rem virker dog for kort. Jeg kan måle længden til ca 660mm på min maskine, hvor denne rem er angivet til 547mm. Jeg tænker derfor at der må være forskel på, hvor store remskiverne er på de to maskiner. Jeg er pt. ved at prøve at købe et par kileremme hos en autodele forhandler. Prisen er for det første ret fordelagtig(~30kr) i forhold til hvad jeg har set Metabo remmen til (~250kr) og remmen er forstærket med Nylon, som jeg tænker betyder den ikke strækker sig igen.
Hvis der er andre som har bud på en løsning, er jeg stadig lutter øren. Det lader til at være et underligt system - ingen remstrammer, og remmen kører om en glat aksel direkte på cutter hovedet. Det virker til at være en konstruktion som beder om problemer?
Tror faktisk det er samme system på min Scheppach HMS2600 CI. Det er i hvert fald en fiberforstærket (gul) fladrem, der tog mig noget tid at finde. Det lykkedes dog til sidst på den tyske Ebay

Med venlig hilsen

Anders

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis