Nye stolper ved overdækket terasse

Hej.

Jeg skal udskifte begge stolper da de er rådne ( se billeder ). Hvad vil I anbefale? Og i stedet for nye stolper i træ, kan det så betale sig at få noget andet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne vælge en hårdtræsstolpe eller en i galvaniseret stål. De fåes i feks 100x100 og er rimeligt billige. De kan stå rå galva eller pulverlakeret i farve som vinduer feks.

 

Arkitekturen er enkel og stram, så nye stolper der synsmæssigt afviger fra de originale kan let virke som et fremmedelement.

Vælg nye i samme mål og materiale som de rådne. Udskiftningen plejer at være ret enkel, bare du bruger en soldat til understøtning af udhænget under operationen. Det kan anbefales du maler undersiden af stolpen inden montering.

Skaden skyldes uhensigtsmæssig overfladebehandling. Den konstruktionsmæssige beskyttelse er OK. Det ligner til forveksling de skader jeg har set med Flüggers fluidum.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tillader mig lige at spørge her, da jeg står i samme situation som OP.
Hvis man vælger at skifte de gamle træstolper til stålstolper, hvilken vægtykkelse skal stålet så være?
Og er der noget i forhold til ansøgning af tilladelse eller lign?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også