Fjerne Maling fra træ facade

Vi kigger sommerhus, og har fundet et vi er interesseret i, hvor vi afventer tilstandsrapport.
Facaden malingen bobler op og er fedtet nogle sted. Man kan kratte boblerne væk og kommer ind til lærketræet. Måske det har været behandlet med forkert materiale.Har i set lign før?
Ydermere, skal en face have fjernet maling, hvordan gør man det smartes med maskine evt frem for spatel og stålbørste?
Se billede

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvad det kan skyldes men det ser godt ækelt ud. Måske flere lag maling der ikke har kunnet sammen.

Uanset vil det være et stort arbejde at fjerne malingen. Hvis jeg skulle gøre det tror jeg at jeg ville pille brædderne af og køre dem igennem en tykkelseshøvl på yderside og kanter. Da det er beklædning sker der ikke noget ved at at tage fx en millimeter. Og hvis du er smart skriver du numre bagpå alle brædder så du ved hvor de skal sidde.
Hvad med til at ordne plankeværk i et boligkvarter. 4 mand i 3 måneder. Så vidt jeg husker ordnede vi ca 20 sektioner hver anden dag

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Prøv at google speedheater. Vi brugte sådan en til at tage alt maling af et 135 kvm helårs træhus i fyr. Vi brugte 4 ugers sommerferie til dette projekt. Brædderne bliver selvfølgelig lidt glatte, når man bruger skrabejernet. Ved ikke om det virker på lærketræ, men mon ikke.

Mik

Så er man næsten derude at tid vs. penge (alt afhængig af hvor lang tid det tager) , bedre kan svare sig at opsætte ny beklædning   
Med de forholdsvis tynde brædder, så er det vist bare som @Kay skriver - nyt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også