Byg en bærende væg i porebeton/gasbeton?

Hej,
Vi skal rykke en bærende væg.
Hvordan bygger vi sådan en op i porebeton/gasbeton
og hvilken model skal vi bruge af porebeton
Nogen der har erfaring med dette?😊
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede en tilbygning, med bærende indermure, jeg brugte gasbeton elementer, de skulle være min 100 mm tykke, til almindeligt etplanshus.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er noget eksisterende hus du skal flytte en væg på - skal man dog være opmærksom på om det rent ingeniør mæssigt er godkendt / i forhold til at det forment ikke (eller hvad?) - er understøtning / fundament der hvor du flytter væggen hen..

... I så fald er derbeton gulvet / pladen som skal holde den bærende væg og dens last .. Den skal nok lige cleares med en ingeniør eller lignende, så ikke pludselig står i et rigtig møg problem ;-) ..
Du laver bare en ny væg på en ny sokkel. Den skal limes sammen med det rigtige lim, gør dig umage med at den blive i lod. Den bør laves i 100 mm gasbeton for at være sikker på styrken, vær opmærksom på at der bliver fuld kontakt til det den skal bære

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er et klaplag af beton i krympekælderne og under det plastik og sand - der er allerede lavet en væg af mursten - kan vi bygge gasbeton over på det? Eller skal vi fjerne klaplag, plastik og støbe sokkel? 
Annonce
Hvis den oprindelige bærende væg står direkte på klaplag så kan den nye også. Men der er der allerede en murstenmur som du skal fortsætte fra, så kan du godt gøre det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Genopliver lige denne. Jeg er interesseret i hvordan der skabes fuld kontakt imellem sidste/øverste blokke og loftet. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, og har søgt i timevis. 
Skær en blok over diagonalt. Første del placeres på muren, anden del kiles fast mellem første det og loftet. Selvfølgelig med lim i mellem de to dele. Sav det der nu bliver for meget på den underste del væk og gentag øvelsen.

fase
Ebsen skrev den 20-02-2023 12:45:43

Genopliver lige denne. Jeg er interesseret i hvordan der skabes fuld kontakt imellem sidste/øverste blokke og loftet. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, og har søgt i timevis. 

 Brug ekspanderende beton, eks. som denne her LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Fabrin, nu gav det mening. Perfekt.

Også tak til dig Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis