Er dette en kulfilter emhætte?

Hej LDS,
Tåbeligt spørgsmål, men hvordan ser man om dette er en kulfilter emhætte med ekstern motor?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke en label på den med model nr. mv. ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Prøv da lige at tage filteret ud af emhætten og læg et nyt billede op.

Søren O
Umiddelbart ligner det en standard emhætte kun udstyret med fedtfilter prøv og find model nr på den.

Alt kan fixes bare et spørgsmål om tid.
Med ekstern motor kan det vel ikke være kulfilter emhætte. De er typisk indrette så de smider luften ud i køkken igen, delvis renset.
Med ekstern motor er luften på op i en taghætte eller lignende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Som elmand siger, så kan en emhætte med ekstern motor ikke være med kulfilter, da hele konceptet med ekstern motor er, at motoren placeres ved afkast til fri luft.
Når det er sagt, så er alle emhætter med intern motor egnet til kulfilter, da kulfilteret monteres enten på motorens indsugning, dens afkast eller på bagsiden af fedtfilteret.
Den viste emhætte kan meget vel have en label skjult oppe på motoren, som ses når fedtfiltrene tages af (fedtfiltrene trænger til udskiftning på denne emhætte, og husk at fedtfiltre bør komme i opvaskemaskinen 1 gang om ugen, for ikke at nedsætte emhættens sugeeffekt)
Jeg kan se at jeg har skrevet forkert og gjort forvirringen total. Der skulle netop stå at det er med intern motor, da emhætten ikke må tilsluttes centraludsugningen i ejerforeningen. Mit spørgsmål er derfor, om jeg ikke blot skal tilkøbe et kulfilter som sættes i udsugningsrøret? Og er der nogen der ved om disse fåes vaskbare så de ikke skal udskiftes ofte?
​På forhånd tak alle.
jonasc21 skrev den 26-08-2020 12:33:56

Jeg kan se at jeg har skrevet forkert og gjort forvirringen total. Der skulle netop stå at det er med intern motor, da emhætten ikke må tilsluttes centraludsugningen i ejerforeningen. Mit spørgsmål er derfor, om jeg ikke blot skal tilkøbe et kulfilter som sættes i udsugningsrøret? Og er der nogen der ved om disse fåes vaskbare så de ikke skal udskiftes ofte?
På forhånd tak alle.


Et kulfilter er produceret specifikt til en emhættemodel, så du skal først vide hvilket fabrikat og model, emhætten er.

Der findes til nogle emhætter "long-life" kulfiltre, men på bundlinjen ender det med at koste det sammen, og effekten på "long-life" filtrene aftager med tiden, selvom de vaskes.
Endelig findes der plasmafiltre til emhætter, men det er typisk til de lidt dyre modeller, og indkøbsprisen på et plasmafilter er også relativ høj
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis