Afkortning af nedløbsbrønd

Hej LDS
Jeg skal have lagt fliser langs huset, jeg har dog en nedløbsbrønd som lige ligger 5 centimeter for højt. Kan den afkortes sådan at jeg stadig kan ligge et låg over.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det eneste du kan gøre er at skære den ned , og bruge en 30x30 flise som låg
alternativ er en ny tagbrønd
De der nedløbsbrønde er som jeg husker det samlet af en over og en underdel. Hvis det ikke er samlet med en masse cement så kan du grave overdelen op og skære af for neden, så kraven kommer til at passe for oven.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville nok overveje bare at skære af toppen og montere en firkant rist. Det bliver pænere op imod de nye fliser efter min mening
Eksempel på rist
De fåes i mange varianter og du kan sikkert finde en der passer indvendigt i det eksisterende

Bare kald mig BBB 
Det giver så det problem at grenrøret inde ved huset hvor tagnedløb rammer stadig er over flisehøjde. Så det ville være optimalt at skære af bunden.
Jeg mener kun den øverste del er ca. 50 cm høj.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er en dårlig ide at skære af bunden
røret vil savnsynligt flække og så vil der også blive problem med at få vandlåsen tæt og til at passe igen
skæres der af toppen kan nedløbsrøret nemt passes til med en pvc overgang , så det kun er selve røret der er synligt
Annonce
Jeg har en magen til, der er det hele i et stykke, og sænker man den, passer udløbet jo ikke længere.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej
mange tak for alle de gode råd, alting griber jo næsten altid om sig. hmm jeg prøver her i morgen at grave mere ud omkring også se om jeg ikke kan skære toppen af. hvis det hele går galt må lortet jo udskiftes
en god diamantskive , så går det nemt
bare lad være med at presse den igennem , og slå på den med hammer
Den tagbrønd jeg har går 1,5 m i jorden, og består af 2 dele. Nederste del er med vandlås, hvor udløbet er under samlingen mellem de 2 dele, så ingen problemer med tæthed. Noget andet - mange gamle tagbrønde er utætte på undersiden af udløbet (i den nederste del). Den sikreste måde at konstantere om udløbet er tæt, er at grave ned under udløbet, så hælde vand i tagbrønden. Så vil en eventuel utæthed vise sig.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis