varmepumpe til nedkøling

Hej. Vi har store problemer med temperaturen i huset, så snart ude temperaturen rammer 20 grader. Er der nogle der har fået sat en varmepumpe op til nedkøling?
Husests plantegning er forholdsvis simpel.
Fordellingsgangi til 4 værelser og køkken alrum for enden .
Vil en varmepumpe placeret i fordelings gangen kunne holde temperaturen nede i hele huset, forudsat at der holdes åbent til alle rum?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal sidde på en ydervæg, ved ikke om din fordelingsgang er det.

Hvis du vil havde den "inde mit i huset", skal du have tykke kabelbakker på væggen, det er konen nok ikke med på ;)

Synes huset lyder for stort til at du får kølet det hele ordenligt. Jeg havde en et tidligere sted med 70 m2, der gik det, men helt ude i værelserne var effekten begrænset. (og det var ikke en af de billige modeller).

Husk også det er småpebret i strøm, men hvis det bare er nogle uger her i heden, så går det nok også ;)
Rør til VP. kan ligge på loftet så længe samlet længde holdes under 10 meter og VP. bruger IKKE mere strøm når den køler end når den varmer  (og det er ikke meget)

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nå så er det da mærkeligt at jeg fik elregning på ca 1000 kr pr måned om sommeren (når jeg køledede) og ikke ca som om vinteren - ca 300 kr når jeg varmede med VP?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis