Viking hulsav

Hej der...Jeg skal måske starte med at fortælle at jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen..og at jeg ikke er prof.håndværker..
Nå..men sagen er den at jeg har købt mig en VIKING HULSAV som jeg skal skære nogle skiver ALUMINIUM med...
Jeg har købt en HULSAV Ø 60mm og dertilhørende holder/arbor M50 32-250mm 6.5mm forbor..som resultat af lidt research omkring emnet..HULSAV...!!
Jeg går i værkstedet med mit nyindkøbte værktøj ..nu skal der skæres skiver..
MEN...
Jeg kan ikke få HULSAVEN  til at sidder fast i holderen..fordi tapperne som skal gå i de huller der er i toppen af HULSAVEN ikke passer med gevindomdrejningen..altså når tapperne er på plads kan sav og holder ikke spændes sammen....
Hva gør jeg forkert?
Saven er købt hos HN...og der er absolut INGEN hjælp at hente..

Sendt fra min iPad
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hulsaven behøves ikke skrues helt ned til enden af gevindet. 
Som 1934 skriver behøver du ikke skrue hulsaven i bund. Flydt den lidt frem eller tilbage så de fjederbelastede tapper på holderen glider ned i hulsavens huller.

Vær også opmærksom på at Viking har 2 udgaver af selve holderen til hulsave med forskellig diameter.

P.S. Forvent ingen håndværksmæssig hjælp i lavprisvarehusene. Det er ikke en mangel eller fejl, men en konsekvens af at holde priserne i bund. Faglig ekspertise koster.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som beskrevet skal hulsaven ikke skrues helt i bund. Formålet er at den er nemmere at skrue af gevindet igen efter brug når det er tapperne der holder hulsaven.
Håber at det giver mening   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis