Lys fader ind og ud

Hej

Har et problem jeg ikke har kunne søge frem

Jeg har to lysdæmpere ca 30 cm over opvasker, hvis opvasker åbnes hvor der er damp i, vil lyset stå at fade op og ned i lang tid...men kun den nederste

Som om dæmperen kortsluttes?
Vil i tro at dæmperen er defekt, eller er problemet at der kommer fugt der ind, og det evt kan give andre problemer.. og hvis så hvad kan man gøre ved det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når fænomenet kun forekommer, når der kommer damp fra opvaskeren, må det skyldes damp. Had kan der gøres ved det? Afskærmning eller ingen damp.

fase
Gætter på det er en touch dæmper...
Ja, dampen leger "finger" på dæmperen, jeg har oplevet det med en elkeddel hos min papsøn.

Løsningen er at enten skifte dæmperen til en mekanisk (dreje) eller flytte den.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
For mange år siden var der en ældre dame her i byen der fik sig en ordentlig forskrækkelse. Pludselig en gang imellem var der lys i  stuen. Hun blev hunderæd fordi hun troede det var indbrud. Efterhånden som det skete flere gange tog hun den mere med ro, og fik mig til at gennemgå installationen. Jeg kunne kun finde at det var en touch lysdæmper der drillede. Den blev udskiftet med en almindelig afbryder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Så mit problem er at det er en touch dæmper... Så meget for at det er lækkert .(

Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis