EL byggetavle

Hej
Jeg skal til at bygge et sommerhus her fra vinter og fremefter. I den periode skal jeg have en el-tavle op og stå. Jeg havde tænkt mig at få købt sådan en her ind.
https://www.el-grossisten.dk/byggepladstavle-kompakt-32a-6-udtag-7304.html?fbclid=IwAR1waMvDPpbFEdcxcj0rJ7kmYA2XBEIrwH0tw1ha9iKBaEMPQpr4DzIALHw

Monteret den af en el person. Er det lovligt eller skal der mere på. Ringede nemlig til et el firma de ville ikke sætte den op fordi de ville sætte en stor el tavle op som jeg så skulle betale 1800 kr eks moms for før jul og 1800 kr. efter jul.

Håber nogle kan hjælpe :D

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal jo have en måler tavle fra elforsyningen, det slipper du ikke for.
Herpå kan du passende have en byggestrømstavle.

Men behøver du virkelig 32A, hvis det blot er almindeligt værktøj kan du nøjes med 16A.

Din stikledning skal jo så sikres i vejen med mindst 32A, så det ikke er elværket der skal ud at skifte dine sikringer. Det koster. 
Mange boliger har kun 25A i gravstenen i skel. 

Elektronikteknikeren
Der er sådan en her
Den opstilling du viser på det sidste billede, hvad er det. Du skal have som minimum have en målerafsætning og en gruppe som ender i f.eks. en CEE  stikkontakt. Derfra kan du gå videre til en byggestrømstavle, som skal efterses/kontrolleres hver 3. måned af en aut installatør.
Hvis du ikke har strøm på din grund i forvejen, skal du have en installatør til at etablere byggestrøm på din grund. Stikledningen laves så lang, at den kan føres hen til den endelige målerafsætning. Måleren bliver (normalt) den endelige måler.

fase
Tak for svar. det må jeg går videre med.
Han skulle have 5000 kr for leje et år plus montering osv af en byggetavle 
Det du viser ser for mig ud som 2 målere, en med stikbens tilslutning og en med ledning.
For at starte ved begyndelsen hvis det er en ubebygget grund:
Der skal tilmeldes en installation på din grund. Det kan kun foretages af en el installatør-
Så får man udleveret en måler af el leverandør. Denne skal sidde i en kasse. og ofte er der så ved siden af nogle sikrings grupper.
Det er ret almindelig at man har en aftale / tilbud fra elektriker om at lave strøm i huset. Det ville være naturlig at det er dem der tilmelder, kommer med strømkasse, tilslutter m.v.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis