Grundingsolie til trykimprægneret træ?

Jeg skal skifte en vindskede, og ønsker jo selvfølgelig den nye et godt og langt liv, så jeg overvejer om jeg skulle give den grundingsolie inden jeg maler den.
-Men er det unødvendigt når det er trykimprægneret træ (bare det almindelige fyr fra trælasten) jeg sætter op?
-Er der egentlig noget der taler imod at male vindskeden færdig inden man monterer den?(Bortset fra reparation af skrammer til sidst.)

Bær over. Jeg er nybegynder. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grundingsolie på trykket træ har ikke den store effekt. Grundingsolie er ofte på terpentinbasis hvilket bør undgås på nåletræ.

Derimod taler meget for at male vindskeden inden montering. Du vinder meget ved at male de steder der bliver dækket efter monteringen som du (forhåbentligt) aldrig kommer til igen.

Reparationer udføres let som du forudser.

For god ordens skyld. Brug vandbaserede malinger så du undgår krystallisering af harpiksen.
Tak, Rantzau! (Anede ikke det med fyrretræ og terpentinbaseret’.)

Bær over. Jeg er nybegynder. 
Det gælder faktisk for alle typer af nåletræ med højt indhold af harpiks hvor de naturlige fungicider bidrager væsentligt til holdbarheden. 
Du kan godt få vandbaseret grundingsolie men der gælder stadig at det ikke har så meget effekt. Grundingsolie skal jo modvirke råd og svamp, men det gør imprægneringen allerede 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også