Skifte fuge mellem plankegulv

Hej, vi får snart en gulvsliber ud og ordner vores gulv, men vi kunne godt tænke os at fuge op inden da,da der er store områder hvor fugen er væk, det er ganske alm. plankegulv- nogle anbefalinger til løsninger og hvilke type?Mange hilsener Daniel
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de ikke kan kradses, så skal de skæres eller fræses. En overfræser og en retteskinne til at styre efter kunne være en mulighed, alternativt en 85 mm. dyksav. Fræseren giver nok det bedste resultat, du får mulighed for at lave alle fuger samme bredde. Ligegyldigt hvad, så er det en opgave der kræver lidt omhu :)

Jeg vil anbefale en minirundsav til oprensning af fugerne. Klingen er tynd og kan stilles hårdfint så du undgår at ramme eventuelle søm. Sker det alligevel er det ikke så dramatisk som med en overfræser.

En minirundsav er også langt lettere at styre end en overfræser. Bosch Rundsav GKS 12V-26 er som skabt til opgaven da den er let at styre og kræver ingen retskinne.

Som ny gulvfugemasse vil jeg anbefale Dana gulvfugemasse 553 sort. Den har jeg gode erfaringer med. Jeg vil også anbefale fugemassen påføres efter gulvafsliberen har gjort sit, ellers risikerer du de kraftige maskiner får gulvmassen til at smelte hvis gulmassen ikke er hærdet tilstrækkelig.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis