Le redskab

Hej
Jeg vil anskaffe mig en Le til at slå lidt græs og ukrudt med. Jeg har dog ikke de store erfaringer med Le-redskabet så vil spørge om der er nogen på dette forum, der kan anbefale en Le, der er brugbar til formålet

VH Peter
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer nok meget an på hvad den skal bruges til og i hvilket terræn. Du kan sagtens købe en billig le som fungerer ok. Men skal den kunne klare lidt grovere arbejde, og du ikke er så erfaren, bør du vælge et stål drag frem for træ, og gerne et lidt kraftigere og kortere blad 40-50 cm. En sart træskaftet og langbladet høslåer kan ikke rigtig holde til ujævnt terræn, skrub,  lyng, pileskud etc. 

Mvh Troels
Har man ikke så meget erfaring med en le (som f.eks. Bonderøven   ) kan et segl eller en - en hånds-le måske være en løsning.  https://legrej.dk/vare-kategori/segl 
Ståldrag bliver du træt af pga vægten. Ring til ham der træner Bonderøven - Niels Åmand - fra LeGrej.dk. Check også hans youtube film som omhandler indstilling etc. Og buskrydder - mja, sådan en har jeg også, men kan bedst lide leen. Er lydløs, du kommer helt tæt på planter du vil skåne og så samtidig lidt motion
Annonce
Når du starter med at bruge leen, så bid mærke i at ryggen af den buede kniv næsten rører jorden. Altså hold den i en stilling så spidsen skråner lidt op. Så er du sikker på at den ikke går i jorden ved hvert drag. Så efterhånden som du får træning så kan du køre lidt mere lige med den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak til alle der svarede i min tråd. Der var rigtige gode brugbare forslag og råd, så jeg synes, at jeg har fået svar på det jeg ønskede.
Jeg lukker tråden for nu
VH Peter 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis