sælge træ - betale sig?

Jeg får fældet ca. 25 skovrummeter diverse løvtræ. Stammerne for neden er mellem 15-40cm brede. Træfældemanden vil ikke have træet og vil have betaling for at køre det væk.

Kan det betale sig, at jeg selv køber kædesav og brændekløver og så hygger mig med at skære det op og sælge det færdigkløvet af en rummeter? (Jeg vil ikke selv fælde træerne - ingen erfaring med det) Det kan være jeg undervurderer arbejdet med det, men tanken er hyggelig og man får rørt sig :-)

Eller lade interesserede selv komme og hente det, men så skal de selv afkviste og skære træet op? Skal det være gratis eller vil folk give penge for det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alternativt slå det op på Facebook marketplace/DBA.dk, kig hvad andre tager for brænde der ikke er tørt, og alt efter hvor grisk du er, kan du alternativt skrive at det kan afhentes gratis mod at fjerne det.

 

Fyringsklart tørt lagret godt skovbrænde koster nemt 500 kr pr stablet rm. Istedet for at købe en hobby-trækløver, så køb en god flækøkse - det er meget hurtigere.

Ps. Hvis din træfældningsmand ikke gider have træet - tænker jeg det må være af ringe kvalitet (pil, poppel etc.) 
Så skal du gøre det som hygge projekt (hver sin lyst). Timelønnen bliver i hvert fald temmelig dårlig.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for svar.
#Frank - hvad definerer en god flækøkse? Kan du evt. linke til en som bør være god?

Det sagde han nu på forhånd inden han kendte til træsorten. Men måske halvdelen kunne godt ligne poppel.
En god flækøkse skal være langskaftet, tung og bredhovedet så den ikke kiler sig fast.

Flækkes brændet mens det stadig er frisk, går flækningen betydeligt hurtigere end en maskinel trækløver når du først har fundet rytmen.

Er træet først tørt, er det forbandet sejt at flække med en flækøkse.

En kædesav kan man bare ikke undvære. Vælg en model med tilstrækkelig overarm til opgaven, og hold kæden skarp med en passende fil.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis