Reparation af beton gulv i garage.

Hej. Har overtaget og renoverer et ældre hus fra 76. Der til er selvfølgelig en garage på 26 kvm. Men der støver konstant der ude og der er slået huller i gulvet (jeg har vedhæftet billeder). Hvordan ville i gribe sagen an? Jeg vil gerne have et gulv der er til at lave bil og mc på. Men så billigt så muligt😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor billigt skal det helst være? ;) Epoxy ville være ideelt. Alternativt fliser og en mørk fuge.

 

Så billigt som muligt, ved ikk hvad det vil koste. Men det må jeg undersøge når jeg får nogen muligheder😊
Epoxy ville være rigtig lækkert, men gulvet skal vel jævnes ud med noget først?😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor ujævnt er det? Da jeg skrev epoxy tænkte jeg ikke blot maling, men epoxy gulvmasse (selvnivellerende). Der skal du nok påregne en 7.000-8.000 i materialer... Og så er det spørgsmålet om man kan/vil det som gør-det-selv arbejde.
Du kan få epoxy spartelmasse til store lunker, hvis der er den slags.
Alternativt en almindelig flydespartel til udendørs brug, bare du sliber og primer inden der skal andet oven på.

 

8000 er lige rigeligt at bruge der ude synes jeg😊 jameb det er egentlig meget jævnt på nær der hvor der nærmest er slået huller i eller slidt væk. Der taler vi nok en dybde af 10mm maks.

Akjeldsen
Fint indlæg, hvad ændre sådan en omgang i, og var det meget svært at styre 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Flydespartel skal nok fixe huller og ujævnheder. Du kan generelt regne med 2 kg./mm. pr. m2. Så frem med lommeregneren.  LIP 220 kan du få til en 5,20-5,50 kr. pr. kg
LIP 228 som nok er et bedre bud til garage er en 14 kr. pr. kg. Så eks. 3 mm. på dine 26 m2 lander dig på en 2.500,- inkl. primer.
Om flydespartel og eksempelvis epoxy maling så er oplagt til en garage der bruges som bil/MC værksted, må jeg være dig svar skyldig på. Gulvspartel er gerne lidt blødt i det, er min erfaring. Har dog kun hældt dem ud til almindelige boligformål :)

 

Jeg er i gang med at fikse mit gulv som ser ud som på billedet med revner og huller hist og her. "SE BILLED"

anvender LIP250 Projektspartel som er fiberarmeret købt til 92 kr i Bauhaus pr sæk med rabat skal fikse 49kvm
alle dybe huller og revner er renset og smidte foranknings grunder i herefter flydt med LIP250 og skrabet af så det passer i niveau med det gamle gulv.

nu få det lige lov at tørre et par dage og så bliver der opblandet en del af det her LIP igen som bliver lagt på gulvet i 5-7 mm tykkelse.

det kan anvendes til det meste har en nabo som bruger det på hans garagegulv med amerikaner biler. så mon ikke det kan holde :-)
jeg skal bare have min bil ved lejlighed ind på 2400kg til rep. - jeg maler det efterfølgende med Epoxy 

https://www.lip.dk/produktoversigt/nivellering-af-gulve/lip-250-projektspartel/

Fantastisk mange tak for 2 gode svar.

Hvordan påføres det så, så man har et plan gulv bagefter? 🙏

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
1. Støvsug gulvet
2. Vask gulvet
3. Påfør primer
4. Sæt turbo på at blande flydespartel og hælde ud - minimum 2 mand, gerne 3 så der kan blandes to spande ad gangen.

Hvis dit betongulv i forvejen er plant er det ikke sååå svært, fordi det så bare er et tyndt lag.
En asfaltrager eller en bred spatel tapet på et kosteskaft er fint til at dele spartlen ud. Og så skal du have en pigrulle som du løbende tæsker massen igennem med, når den er hældt på gulvet.

Husk det flyder det skidt, så hvis der er steder det ikke må løbe hen, så skal der tætnes/afskærmes mod det.

 

Super guide tak 😁👌

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også