Miele køleskab køler ikke nok

Hej

Jeg har et problem med mit Miele køleskab K9757 iD -1.
Det køler ikke nok. Det er selvfølgelig særlig tydeligt når der er vamt, sådan som det har været på det sidste.

Køleskabet er indstillet til 5 grader, men køleskabets display viser en aktuel temperatur på fx 13-15 grader. Det der undre mig er at kompressoren ikke kører meget. Det ville jeg forvente, men det er slet ikke tilfældet. Hvis jeg slår "Super" funktionen kommer jeg ofte ned på de 5 grader, men den funktion slås automatisk fra efter et stykke tid, og så har vi balladen igen :)

Er der nogen der har en ide til hvad problemet kan være?

Mvh. Anders

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om dit køleskab skal have lavet en service af en køle montør, da det sikkert har delvist mistet noget af kølemidlet.
Anden alternativ er, at der ikke kommer luft cirkulation nok hen over køle-ribberne på bagsiden, f.eks. ved for meget støv neden under skabet, ikke tilstrækkeligt med ventilations huller etc.

Hej Steensen. Tak for dit svar og analyse.
Hvis årsagen er en af de to du beskriver ... hvorfor kører kompressoren så ikke hele tiden?
Den vil vel prøve at nå ned på de 5 grader ...

Det er ret sikkert fordi den mangler væske i kølesystemet, så køre kompressoren konstant, uden at formå at køle.
Det er nettop når det er så varmt, at problemet er størst..
Der er en lille mulighed for at det er fordi der er for lidt luft omkring skabet, prøv at flyt det ud på gulvet, og støvsug kondensatoren bag på, lad det stå frit, køler det stadig ikke, så mangler der væske.
Afhængig af alder på det gamle og pris på et nyt køleskab, kan det måske ikke betale sig at reparere, der er en utæthed der skal findes, og der skal fyldes væske på.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skriver i dit indlæg, at kompressoren ikke kører ret meget. Kun når du sætter Super funktionen til, kører kompressoren. Det tyder på en fejl ved termostaten, for kompressoren fungerer, når den får besked, på det fra kontakten til Super.

fase
Hej Fabrin

Præcis! Det er sagens kerne. Kompressoren kører ikke ret meget, men når jeg sætte den på superfunktionen køler kører den og så falder temperaturen til det ønskede niveau. Jeg har også tænkt på en fejl i termostaten, men det er blot mærkeligt at displayet viser en høj temperatur, men at det ikke reagere på dette og starter kompressoren. Jeg hælder nok til at gøre forsøget, og skifte føleren...

Annonce
Jeg hælder nok til at gøre forsøget, og skifte føleren
Eller termostaten

fase
Hej
Jeg er nysgerrig efter, om du fik løst problemet? Vi har nemlig en tilsvarende udfordring med vores Miele køleskab.
Hej Frandsen
Jeg kom så langt som til at købe en ny føler til køleskabet, men har ikke haft tid til at smække den i... som workaround trykker vi på super knappen jævnligt
Jeg kom også til at se at der sidder to følere i skabet. En oppe og en nede. Regner med at skifte den der er i toppen, men kan jo ikke helt vide om det er den der er problemet
Skal nok skrive når jeg får den skifter :)
/Anders

Hej Anders
Det må du rigtig gerne. Tak 🙂
Vi kører på samme måde, men det er jo kun holdbart på den korte bane.
vh
Hej aha.
Det er godt nok længe siden, men jeg er nysgerrig på om du fik fikset dit køleskab. 🤔
Vi står nemlig med samme model, der har præcis de samme problemer. 🙃
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis