Motor kan ikke gå i tomgang når den er varm

Hej alle
Jeg har en ældre Suzuki 2 takts 30hk påhængsmotor, som er blevet lavet ved autoriseret værksted. Fået renset karburator med ultralyd, impeller og toppakning. Blevet justeret så den skulle køre. Vi måtte dog selv justere tomgang og benzindtag ved karburator. Motor kan starte og går fint i tomgang nu, men efter et stykke tids sejlads 10-20 min går den ud hvis gas tages af og den skal gå i tomgang. Den er derefter svær at starte, men gøres hvis den får godt med gas. Når den er kold igen kører den fint. Der er fin kølestråle på og den burde få rigeligt med benzin (går jeg ud fra, når den kan sejle 10-20 min uden problemer). Umiddelbart går den ikke ujævnt inden den sætter ud, men når gassen tages af dør den forsigtigt

​Nogen der har en idé om hvad fejlen kan være? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at give den en federe tomgangsblanding...


Vi prøver igen, i morgen --
Det lyder som om der ikke er nok 2-takt olie i benzinen, og/eller et regulator hjul der ikke er smurt tilstrækketligt, så det sætter sig fast i åben position, og dermed drukner motoren.

 

Hej Steensen. Den blander olie selv. Kan problemet med hjulet gøre, at den kun drukner i tomgang? Den kører fint med gas, det sker når jeg gasser ned og derefter svært at få gang i den igen. 
Hvis den er med selvblander af totaktsolien, og du også tilsætter totaktsolie i benzinen, så får den en alt for fed olieblanding, og så vil den gå dårligt i tomgang.

Typisk skal en totaktspåhængsmotor have 1-2 % olie

Ligeledes er det utroligt vigtigt at du bruger outboard totaktsolie.
Denne her er en god outboard 2-t olie LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg tilsætter intet til benzinen, da det er en selvblander. Den ryger desuden ikke (som jeg har forstået kan være tegn på for fed blanding), så jeg tænker ikke dette er problemet. :) 
Prøv med en federe blanding i tomgang.. Normalt er det en skrue med en fjeder, prøv at skrue den ½-1 O/M ud, er der flere karburatorer, gør det på alle.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis