Træbeskyttelse - hvilket mærke

Er meget i tvivl. Fik 2 farveprøver fra hhv Gori og Juton. Gori skulle spartles ud hvorimod Juton car ufattelig nem at arbejde med. Juton er $$$$$ hvorimod Gori er $$$$ dyr. Bauhaus siger den eneste forskel er at Juton gir 2kvm mere per liter og derfor er billigere. På Gori bøtten står der noget med teflon (Gori 606), ikke Gori Advanced Proff.

Så har jeg hørt fra een nabo at Silvanol er ret god til prisen, men er der nogen her som har nogle erfaringer, fif, råd og evt links til maling som er til at betale? 

mvh
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du male, hvad er udgangspunktet, hvad forventer du og hvad har prioritet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1. Farveskift af sommerhus træ facade
2. beskytte og vedligehold af træ
3. Løse opgaven nemt og billigt.
4. Holdbarhed af den mest vejrbidte side samt økonomi
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis underlaget er malet med plast maling så må der ikke males med terpentin maling ovenpå, det kan tjekkes med en klud med lidt terpentin på som gnides på overflades smitter den af er det plast.

omvendt er ingen problem
Er sikker på at jeg ska bruge en vandbaseret 'oliemaling', altså noget a la Gori 606 eller demidekk. Ikke ren olie maling. 
ok så er der ingen problem, 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Altså jeg har lige malet et legehus med Jotun og var ret glad for resultatet. Maling rækker som du skriver godt og den har en kort tørretid så man kan give to gange samme dag (den del gør dog omvendt at man skal være hurtig hvis man maler under en hedebølge men den er vist overstået nu). Har dog ikke prøvet så meget Gori så kan ikke sammenligne direkte.

Jeg købte hos malgodt med lav det selv rabatkode, den pris jeg fik der matchede cirka hvad jeg kunne finde Gori til i samme mængder.

Samtidig købte jeg deres butinox futura istedet for demidekk. Butinox futura er deres proff produkt men malgodt siger at det reelt er svarede til demidekk ultimate, det koster bare lidt mindre.

Jeg købte også demidekk ultimate fordi jeg skulle bruge en lille smule i en anden farve  til nogle detaljer og jeg kunne ihvertfald ikke mærke forskel på at arbejde med de to malinger. 


Ask
Jeg har ikke så voldsomt meget erfaring, men jeg har lige malet skur med Butinox Futura, og tidligere på sommeren malede jeg rækværk med Gori. De virker begge til at være gode produkter, men personligt synes jeg Futuraen var bedre at arbejde med, og dækkede fantastisk godt.
Som udgangspunkt bør man undlade terpentinbaserede malinger til nåletræ Terpentin får harpiksen til at krystallisere. Harpiks indeholde fungicider som derved mistes. På trykket træ fremskynder terpentin desuden udtræk af harpiks.

Selv bruger jeg efterhånden udelukkende GORI på vandbasis. Jeg kender efterhånden produkterne til bunds og når alt gøres op, er prisforskellen ubetydelig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jotun er også vandbaseret, så jeg tænker ikke det er der forskellen er 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også