Liste til køkken

Hej

I mit Invita-køkken er der monteret en liste oven over ovnen som vist på billedet:

Jeg vil gerne have en liste magen til, til at montere på skabet ved siden af, hvor der nu er monteret en combi-ovn.

Invita ved ikke hvad det er for en liste, men kan specialfremstille én til mig for 1000-2000 kr. (!!)

Er der nogen, der har et godt forslag til en alternativ løsning?

Mvh.
Rasmus.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af skabet ved siden af hvor listen skal sidde ville måske hjælpe med at finde en god løsning :-)

Ask
AskH. skrev den 19-08-2020 11:39:39

Et billede af skabet ved siden af hvor listen skal sidde ville måske hjælpe med at finde en god løsning :-)
Jeg har, men har ikke monteret endnu, den lidt kortere hylde med "ovnskabsliste", som her:
Men det inkluderer ikke den ekstra liste på det første billede.
Altså hvis det var mig ville jeg bede invita om farvekode og glansgraden for deres maling. Så ville jeg måle listen op og købe en høvlet 4 sider liste der passer. Skærer den til, male og sætte op.

Hvis de har noget der passer i Silvan vil du muligvis kunne få deres savværk til at fræse en kant der modsvarer den eksisterende liste. Ellers må du finde en fræser du kan låne hvis det skal blive helt identisk 

Ask
Hvis du ikke kan få listen, så køb en låge og skær et stykke af som passer. Du få godt nok en snitflade ned mod ovnen, men det er ikke så synligt. Til gengæld får du dækket hylden bagved, hvilken den nuværende liste ikke gør. Den nedadvendte kant kan høvles skråt, og snitfladerne males - det er ikke super kritisk at farven passer 100%, da den nedadvendte kant som sagt ikke synlig.

Det er praktisk talt umuligt selv at lave/male en liste med samme finish som køkkenfirmaernes.

jenshøj skrev den 19-08-2020 12:36:00

Hvis du ikke kan få listen, så køb en låge og skær et stykke af som passer.

Den tanke havde jeg også, men desværre har lågerne et forsænket håndtag både foroven og forneden, og de er ikke kvadratiske, så man kan heller ikke skære dem lodret :-(


Nu er det et Ikea køkken jeg har, men jeg har faktisk formået at male ting selv uden at det ses særligt tydeligt

Ja hvis man ved hvad man skal kikke efter kan manid et rigtige lys godt se det, men i praksis er der ingen som lægger mærke til det 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også