Lovlighed af skjult konvektor

Vi er ved at skulle skifte gulv, og er i den forbindelse faldet over en konvektor som er/var skjult under nogle plader MDF.
Det virker mærkværdigt og jeg har ikke kunne Google mig frem til om det er lovligt eller ej. Er det lovligt?
Vi har et etstrengssystem og man kan tydeligt mærke på rørene at radiatoren er tilkoblet, for rørene er varme.
Der ligger mistænkeligt mange murbrokker rundt om rørene, og det ligner unægteligt at der er blevet gravet ud omkring dem. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner et forsøg på at sløjfe en radiatorgrav som man brugte i noge villaer i 70’erne men må nok sige at det er et noget kikset forsøg tag fat i en vvs’ er og hør havd det kan/bør gøres i dit tilfælde.
Jeg er ikke sikker på at det skulle være ulovligt, men prøv at anmelde det til forsikringen.
Det er under alle omstændigheder byggesjusk, hvor du får et alt for stort varmetab.
Varmerør bør altid placeres på "den varme side" af isoleringen.
Rør i uisoleret krybekælder og under gulve bør have en god isolering.

Søren O
Tak for svar Søren O. Jeg kontakter en VVS'er i morgen og får ham til at vurdere om hvorvidt det er lovligt og hvad det evt skal koste at gøre det lovligt, mhp evt at anmelde det.
Jeg er enig i at det ligner byggesjusk og sådan er det desværre flere steder i vores hus, men heldigvis har vi en 10-årig ejerskifteforsikring, så efterhånden som vi falder over ting, kan vi få dem udbedret. 
Jeg er ked af at ødelægge dit sommerhumør. Men ejerskifte forsikring dækker ikke sådan diverse ulovligheder eller uheldigheder. De dækker kun hvis det ikke står i tilstandsrapport SAMT kan udgøre en fare for yderligere skade.
Sagt på en anden måde de er ikke nemme at danse med.
Lige bestemt din konvektor er jo uhyre nem at gøre brugbar og i orden. Det er bare at lægge en rist henover som oprindelig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tak for svar ev elmand. Pågældende konvektor er ikke nævnt i tilstandsrapporten, og den har heller ikke været tilgængelig da tilstandsrapporten blev udarbejdet, da den har været dækket/skjult af et gulv. Der har indtil for få uger siden været en brændeovn umiddelbart ved siden af, så ham der har udarbejdet tilstandsrapporten har sandsynligvis slet ikke været i nærheden af den.
Vi har heldigvis hidtil været heldige med forsikringsselskabet, og har fået ordnet mure hele vejen rundt og skal til at have ordnet noget ulovligt el.
Hvad angår din foreslåede løsning, så er det netop hvad vi ikke ønsker. Vi ønsker ikke en rist i gulvet og vi har i øvrigt rigeligt med varme i stuen; vores stue er sydvendt og vi har vinduer i hele stuens længde 🙂
Jeres erfaring med ejerskifte forsikring er lidt usædvanlig.
Mit forslag er det som jeg tror ejerskifte forsikring vil komme med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis