Hvad er dette stik till harddisk

Hej. Jeg har fået en videoovervågningsbox fra Kina. Fungerar fint men jeg ved ikke hvordan jeg tilslutter harddisk internet. Jeg har en usb harddisk men stikket passer ikke til det interne stik. Er det et vanligt sata stik som ses på billedet?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ligner det et almindeligt SATA. Ikke bekendt med der skulle være flere typer.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Køb dog en ny SATA-disk, så dyre er de da heller ikke. Ellers er din usb-disk sikkert en SATA i "forklædning"

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Når du siger du har en USB-harddisk, så er det du i virkeligheden har en kasse som har et USB stik og inden i den kasse ligger den rigtige harddisk, og har ikke et USB stik. Inden i kassen er der nemlig udover harddisken en lille omformer der konverterer fra USB til det stik harddisken faktisk bruger som fx er et mini sata stik.

Så du kan prøve at skille din USB harddisk ad (det kan kræve noget vold) og se om stikket passer, eller som kermit forslår købe en disk med et passende stik.

Der er mange af de diske man bruger idag (også i USB harddiske) som har et mini-sata stik. Det du har på billedet ligner mere et "full-size" SATA og de passer sjovt nok ikke sammen uden adapter. Så det kan godt være du enten skal ud i adapter eller en ny disk. Men altså en rå sata disk koster ikke så meget


Ask
Køb en Sata disk som kermit os skriver, men tjek lige manual for at se hvor mange GB videoboks kan håndtere.

Et lille udvalg
Sata diske Proshop

https://www.proshop.dk/Harddisk?f~harddiske_harddisktype=internharddisk&f~harddiske_storrelse=25&pre=0&fv~harddiske_kapacitet=500000000000-960000000000&o=1028

mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis