Genvex

Hej.

Har lige fået sat en Genvex 375 TS op, det er kørt ind af en fagperson, men synes ikke der er den store forskel, når vi går i bad så dugger alt til som før.

Det køre på 2 som svare sig til 50%, men er det ikke noget med når det måler fugt på indsuning så skal det selv køre op og suge mere ind.

Hej. Har lige fået sat en Genvex 375 TS op, det... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk nu på, at det er relativ fugtighed, så der er forskel på hvilken temperatur det kører ved, hvor meget fugt der egentlig bliver transporteret. i.e. vil 100% ved 15grader trækker den mindre absolut fugt mængde end ved 35 grader og 40%.

Men når der er varmt kan du godt sætte den til f.eks.30%, og når der er vinterkoldt, så sætte den til f.eks. 60%.

 

Steensen skrev den 19-08-2020 20:23:33

Husk nu på, at det er relativ fugtighed, så der er forskel på hvilken temperatur det kører ved, hvor meget fugt der egentlig bliver transporteret. i.e. vil 100% ved 15grader trækker den mindre absolut fugt mængde end ved 35 grader og 40%.

Men når der er varmt kan du godt sætte den til f.eks.30%, og når der er vinterkoldt, så sætte den til f.eks. 60%.

Hej.

Problemet er bare jeg kan ikke finde hvor man ændre den, tro jeg ikke man kan, kun noget med hvor mange % der må afviges.

 

Har du læst Betjeningsmanualen både for- og bagfra?  

For mit Nilan anlæg skal man Logge ind med kode, for at rette visse data/opsætninger.

Står der noget om det i din Betjenings- eller Installationsmanual?

Har været inde på Genvex hjemmeside, uden at kunne finde, netop, dokumentationen for dit anlæg.

Har du spurgt din Fagperson som har indreguleret dit anlæg?
Du kan indstille fugt Max værdi i service menu 
Må siger sådan et Genvex virker bare.

Vi har på ingen måde våde vinduer og fugtigheden i huset ligger på ca 25% når vi køre anlægget på 50% og 32% når det køre på 30%.

Så selv om det koster lidt at få sådan et anlæg op, så er det de penge værd.
Annonce
De 2-3 minutter med dug på spejl efter varmt bad er ok. Hvis du kræver lavere fugtighed eller højre indblæstemp. så tændes el-eftervarmeflade mere og man køber noget lidt dyrere varme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Renemj skrev den 25-12-2020 09:33:03

Må siger sådan et Genvex virker bare.

Vi har på ingen måde våde vinduer og fugtigheden i huset ligger på ca 25% når vi køre anlægget på 50% og 32% når det køre på 30%.

Så selv om det koster lidt at få sådan et anlæg op, så er det de penge værd.

Godt at anlægget nu kører som det skal.  Er det et gammelt eller nyt hus?

Vi har ca. de samme værdier og forhold, men opnår dem ved udluftning nogle gange om dagen.

Kunne dog være rart at spare lidt på varmen ved at lade et varmegenindvindingsanlæg stå for udluftningen, men ved ikke hvordan sådan et anlæg vil køre i et ældre hus, som jo ikke er en hermetisk lukket "plastikpose" som et nyt hus er.

jetz skrev den 26-12-2020 19:50:40

Godt at anlægget nu kører som det skal.  Er det et gammelt eller nyt hus?

Vi har ca. de samme værdier og forhold, men opnår dem ved udluftning nogle gange om dagen.

Kunne dog være rart at spare lidt på varmen ved at lade et varmegenindvindingsanlæg stå for udluftningen, men ved ikke hvordan sådan et anlæg vil køre i et ældre hus, som jo ikke er en hermetisk lukket "plastikpose" som et nyt hus er.

Hej, huset er fra 1974 men alt er renoveret.

Vi har altid over 24c i hele huset.

Jeg får sat en Genvex El-kanalvarmeflade modukerende efter nytår,, vi har fjernvarme og bruger ikke for mere end 12000kr om året og har 189m2.

 

Hvis jeg må, så vil jeg gerne tage fat i dig via PB og få nogle flere detaljer/erfaringer omkring projektet.
jetz skrev den 27-12-2020 17:01:18

Hvis jeg må, så vil jeg gerne tage fat i dig via PB og få nogle flere detaljer/erfaringer omkring projektet

gør du bare

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis