Genvex

Hej.

Har lige fået sat en Genvex 375 TS op, det er kørt ind af en fagperson, men synes ikke der er den store forskel, når vi går i bad så dugger alt til som før.

Det køre på 2 som svare sig til 50%, men er det ikke noget med når det måler fugt på indsuning så skal det selv køre op og suge mere ind.

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke svare på om dit anlæg er korrekt kørt ind, men det er rigtigt, at det bør køre lidt op i tempo (når det er sat på auto), når der registreres meget fugt.

Men det er også helt normalt med dug på spejlet og at anlægget lige skal have lidt tid til at lufte badeværelse ud. Hvis der stadig er fugtigt efter et par timer, så er der noget galt.

Hvis du forventer at fugten rykkes ud pronto uden dug på spejlet, så skal du køre med et kraftigt boksventilator-setup, men det larmer jo en del mere og rykker også al den gode varme ud af huset. Det du har er noget smartere, men kræver så lidt mere tålmodighed.
Du roder vist lidt rundt i hvad der er ind- og udsugning.

Betegnelserne i din manual er at Indsugning er den luft der kommer ind i huset, normalt de ikke fugtige rum.
Udsugning er den luft der suges ud fra de fugtige rum, normalt bad-toilet-køkken og bryggers.

Hvis du roder rundt i disse betegnelser giver det nok ikke det store at læse Manualen.

Har du været inde på GENVEX hjemmeside, her forklares bla. i video om at der er fugtstyring i dit anlæg.

Med vort Nilan 450 anlæg oplever vi aldrig dug på vinduerne, vinduer med 2 lags lavenergi glas.

Det må være et spørgsmål om at indstille dit anlæg i henhold til manualen.

Hvad siger din Indreguleringsrapport, som din fagperson har/skal lave?

Det skyldtes højst sandsynligt manglende luftskifte, normalt kommer luften ind under døren. Tidligere her på forummet har der været tilsvarende eksempel, pga. manglende afstand under døren. Der bør være min. 1,5 cm afstand/luft under døren, med mindre luften kan komme ind andet sted.

Går ud fra at i ikke tager Dampbad eller tilsvarende.

Tak for svar.

Der går ca 2 til 3 minutter så er det væk, ja det er kun ved når jeg går i bad, tager også meget varmt bad.

Ellers køre det ok.
Der er "fugtighed ønsket" der er sat til 60%, hvilket harmonerer fint med den leverer 59%.

 

Steensen skrev den 19-08-2020 19:05:59

Der er "fugtighed ønsket" der er sat til 60%, hvilket harmonerer fint med den leverer 59%.

Den kan jeg vel bare sætte ned.

 

Så tror fanden da. Nederste Foto siger "Fugt ønsket" = 60%
Fugtigheden 59%, må være målt på den luft du suger ud.
Derfor går anlægget ikke op i hastigheden når du f.eks. tager bad, hvis såfremt indstillingerne er korrekt.

Prøv at sænke "Fugt ønskes" til f.eks. 45%

Hvad er dit meget varme bad i temperatur?

Ved 43-45 grader begynder det at give en form for forbrændinger.

PT siger min fugtighed 40%.

Vedrørende den luft som indblæses, kan man ikke ændre fugtigheden på, medmindre man har "affugterudstyr" monteret.

GSH skrev den 19-08-2020 19:20:11

Så tror fanden da. Nederste Foto siger "Fugt ønsket" = 60%
Fugtigheden 59%, må være målt på den luft du suger ud.
Derfor går anlægget ikke op i hastigheden når du f.eks. tager bad, hvis såfremt indstillingerne er korrekt.

Prøv at sænke "Fugt ønskes" til f.eks. 45%

Hvad er dit meget varme bad i temperatur?

Ved 43-45 grader begynder det at give en form for forbrændinger.

PT siger min fugtighed 40%.

Vedrørende den luft som indblæses, kan man ikke ændre fugtigheden på, medmindre man har "affugterudstyr" monteret.

Ok prøver jeg.

mit panel sidde ude i mit baghus sammen med anlægget, og kan læse at det skal sidde inden i huset, men ham der satte det op, sagde det havde ikke noget at sige.
GSH skrev den 19-08-2020 19:20:11

Så tror fanden da. Nederste Foto siger "Fugt ønsket" = 60%
Fugtigheden 59%, må være målt på den luft du suger ud.
Derfor går anlægget ikke op i hastigheden når du f.eks. tager bad, hvis såfremt indstillingerne er korrekt.

Prøv at sænke "Fugt ønskes" til f.eks. 45%

Hvad er dit meget varme bad i temperatur?

Ved 43-45 grader begynder det at give en form for forbrændinger.

PT siger min fugtighed 40%.

Vedrørende den luft som indblæses, kan man ikke ændre fugtigheden på, medmindre man har "affugterudstyr" monteret.

Nej det er forstået, men man kan vel ændre på hvornår systemet skal tage mere luft ud hvis fugtigheden stiger, kan ikke finde hvor jeg ændre den, 60% er meget synes jeg.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis