Problem eternitplade-tag

Hej LDS,

Har to billeder:

Mit nye eternit tag ligger ikke tæt i siderne, og pladerne svæver over spærebrædderne.De burde vel ligge helt tæt. Har også problemer med at få det malet nu, hvor de ligger meget tæt nogen steder og flyver ander steder. Kan jeg bare overmale pladerne også, og så dække enderne til med en slags lister??

Derudover er rygningen meget luftig i enderne - lidt for meget i forhold til slagregn og lignende. Hvad ville i gøre der?

Mvh.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du viser er lige præcis som det skal være.
Nederste plade er hævet lidt fordi den ikke har en plade at ligge af på. Hvis man ikke hæver den lidt så ser det ud som om den dykker. Rygning ligger meget pænt og der kommer stort set ingen slagregn oven ned på dine udhængs spær.
Der er lagt en lille stump tagplade ind over øverste hele række. Det er for at få pladerne til at nå med de opgivne overlapninger. Det giver naturligvis en smule højere rygning men det er uden betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad med træet opleves rygningen? Det er behandlet, men ved konstant regn i en hel uge, som sidste vinter,

Har set man kan lægge en liste/bræt uden på pladerne, så der ikke kan komme noget ind fra siden, men hvis det ikke er nødvendigt

problemet er, at alle hjørner er vidt forskellige. Den svæver ikke alle steder som på billedet, også selvom de ikke har plade at ligge af på, ligger det så helt tæt på spærret.
Det gør ikke træet noget at det bliver vådt en gang imellem. Bare det også ofte bliver gennem tørt.
En lille forskel imellem start side og slutside på et hus kan altid forekomme. Og der er kun fordi du kigger meget nøje efter at du kan få øje på det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg kiggede lige på det nu, fordi jeg skulle male det, og det kan jeg ikke rigtig komme til uden problemer. Derfor jeg tænkte at sige pyt til at ramme pladerne lidt, og så bagefter sætte er bræt uden på igen. Er det ikke noget man gør??
Skal du gøre noget b'r det være med eternit, zink eller anden inddækning yderst. Så kan bjælker holde sig konstant tørre inde bagved. Det bræt du eventuelt sætter uden på, vil jo få endnu mere regn. Mal nu bare pænt og lad det blive som det er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også