Udskift afbryder til ny fuga skydedæmper Houlind 2 17-08-2020 14:02 Hej LDSjeg er ved at skifte en ældre afbryder til en ny fuga skydedæmper.dog er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere ledninger i fugaen. Det er en gammel bygning med ældre el installationer. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19655 4400 17-08-2020 14:23 De to ledninger hvid og brun i samme klemme monteres i klemmen L på lysdæmperen og den enlige brune monteres i klemmen med bølgelinjen. fase
Houlind Trådstarter 2 17-08-2020 16:16 Min lys dæmper har 3 indgange jeg har prøvet at sætte hvid i den klemme der i midten og de to brune ude i siderne.Det giver dog en form for læs forbindelse ned til stikkontakten der lige under
S. Fabrin 19655 4400 17-08-2020 16:32 Den brune og den hvide, som sad i samme klemme i afbryderen (sikkert med sort udløser på forsiden), skal du montere i klemmen mærket med et L. Den enlige brune (sikkert med rød udløser på forsiden) skal i klemmen mærket med en bølgelinje. Det er klemmen i midten på lysdæmperen. Klemmen med pil ned på lysdæmperen skal du ikke bruge.1. Tag alle ledninger ud af lysdæmperen.2. Sæt den hvide og den brune, der går ned til stikkontakten i den klemme, der er mærket L.3. Sæt den den brune, der nu er tilovers, i klemmen mærket med en bølgelinje. Det er klemmen i midten.4. Klemmen længst til venstre, skal du ikke bruge. Den er til brug, hvis du vil have en ekstra kontakt til at tænde og slukke lyset med. fase