Udskift afbryder til ny fuga skydedæmper

Hej LDSjeg er ved at skifte en ældre afbryder til en ny fuga skydedæmper.
dog er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere ledninger i fugaen. Det er en gammel bygning med ældre el installationer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De to ledninger hvid og brun i samme klemme monteres i klemmen L på lysdæmperen og den enlige brune monteres i klemmen med bølgelinjen.

fase
Min lys dæmper har 3 indgange jeg har prøvet at sætte hvid i den klemme der i midten og de to brune ude i siderne.
Det giver dog en form for læs forbindelse ned til stikkontakten der lige under
Den brune og den hvide, som sad i samme klemme i afbryderen (sikkert med sort udløser på forsiden), skal du montere i klemmen mærket med et L. Den enlige brune (sikkert med rød udløser på forsiden) skal i klemmen mærket med en bølgelinje. Det er klemmen i midten på lysdæmperen. Klemmen med pil ned på lysdæmperen skal du ikke bruge.
1. Tag alle ledninger ud af lysdæmperen.
2. Sæt den hvide og den brune, der går ned til stikkontakten i den klemme, der er mærket  L.
3. Sæt den den brune, der nu er tilovers, i klemmen mærket med en bølgelinje. Det er klemmen i midten.
4. Klemmen længst til venstre, skal du ikke bruge. Den er til brug, hvis du vil have en ekstra kontakt til at tænde    og slukke lyset med.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis