Tørre glasuld i rulle?

Hej.

jeg har en del ruller med glasuld. de har ligget ude og er ikke så tørre som jeghavde regnet med..
Faktisk er der en del vand i en del af dem.
De skal gerne anvendes til at isolere min garage med, men skal derfor tørres helt ud.
Nogen gode måder at udtørre dem uden at de skal rulles ud og ligger på gulvet i en længere periode..... Goderåd modtages med tak :-)

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud i solen med dem eller stil dem i en varm udestue. Det er da varmt nok lige for tiden  

Bare kald mig BBB 
Få fat i en lille blæser, f.eks. en kanalventilator som kan lave lidt tryk. Forbind ventilator og isoleringsruller med et stykke kanal, f.eks. en plastsæk hvor bunden er fjernes. Brug spændebånd på ventilator og snor eller tape på isoleringsrullen. Lad ventilatoren blæse fugten ud.

Søren O
Rullen er godtnok temmelig kompakt... Kan man drive vind igennem en lukket rulle?

Lige nu står de på enden, en smule skråt, for at få mindst stå flade... De står ude i solen.... Men vejret er varslet at vende til regn... 

MVH Njord
De er meget vanskelige at få tørre når de er rullet sammen. Jeg tror den bedste måde er at isolere din garage med dem som de er, og så udlufte så meget som muligt. Naturligvis ingen dampspærre foreløbig. Så vil de tørre ud i løbet af et par måneder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal også være opmærksom på, at er Isover først gennemvåd klasker den sammen - som den forbliver når den igen er tør, og så er isoleringsevnen en saga blot.

… dette er blot min sørgelig erfaring.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis