Påhængsmotor går ud efter lidt tid på vandet

Hej alle

jeg har sammen med min far købt en båd med 30hk Suzuki påhængsmotor. Motoren har været til rep ved en autoriseret da den ikke ville starte. Vi har nu fået den tilbage, men den driller stadig

den fik skiftet toppakning, impeller og renset karburator med ultralyd, skulle være blevet trimmet ift tomgang og karburator, samt fået nye tændrør.

Den kørte fint på land, men når vi tog den i vandet (motoren blev tippet ca 30 grader) ville den ikke starte. 

Vi fik i går endelig liv i motoren, men måtte justere tomgangsskruen yderligere og justere på karburatoren. Den kan nu stå både på lavt og højt tip ift vanddybde i tomgang (det kunne den ikke før).

Da vi sejlede en tur på ca. 3-4km og igen var tæt på sommerhuset, ville vi tage gassen fra den, for at se om den kunne stå i tomgang, hvilket den ikke kunne. Vi prøvede to gange og den gik ud begge gange. Motoren lugter en del af benzin.

Når den får halv-hel gas kører den uden problemer, men når den er varm vil den ikke gå i tomgang eller tæt på, med lidt gas. Den går simpelthen ud. Efterfølgende er den svær at starte. Jeg kan forestille mig, at den skal være kold før den vil startes i tomgang igen, er dog ikke sikker.

Har I en idé til, hvad problemet kan være?

Mvh
Mathias

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som om i stadig har karburatorproblemer, en stoppet tomgangsdyse, når den lugter af benzin kunne det tyde på en utæthed, evt ventilen i svømmerhuset.
Måske du har urenheder/vand i din benzintank..
Er det er totakter, eller en firtakter?

Vi prøver igen, i morgen --
Køre den ikke på choker når den er kold ?
Ellers kan det være dårlig kompression, så kan det også give problemer i tomgangen, eller utætheder i motorens krumtappakninger, men mulighederne er mange.

Men hvis du ikke kender alder på tændrørene, så skift dem, det er et billigt tiltag, og totaktere er ret sarte med tændrørene.

Vi prøver igen, i morgen --
Den vil gerne starte med choker når den er kold, et par træk med choker og når den prutter så ind med choker og så kører den. Jeg har skiftet tændrør da vi fik den, så det burde ikke være et problem :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis