Laminat eller trægulv?

Jeg står og skal lægge ca. 80 m2 gulv i mit "nye" hus. Ja, huset er jo ikke nyt (1943/1962), men jeg har lige købt det.
Jeg var hos den lokale tømmerhandel og her viste de mig et 3 lags Wiking fyrgulv, lud og hvidolieret og et Pergo Naturaltouch "fyr"laminatgulv. Overfladen på Pergos gulv er lavet så det føles næste som at røre ved et trægulv og Pergo giver "lifetime"/50 års garanti på produktet.

Prisen er ca. den samme på de 2 produkter.

Er fyrretræsgulvet ikke meget sart med hensyn til pletter og mærker?
Er der nogen der har erfaring med Pergo Naturaltouch?
Hvilket gulv skal jeg evt. vælge og hvorfor?

Søren Bendixen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Olieret fyrretræsgulvet er ikke sart med hensyn til pletter du kan godt spilde rødvin på det uden at det efterlader pletter men det er klart at der kan komme mærker i det hvis man er for voldsomt... jeg ville til enhver tid vælge fyrretræsgulvet frem for et laminatgulv men det er nok mest et spørgsmål om smag.... :wink:
Hej Ari

Har selv lagt et laminatgulv for nogle år siden, og jeg har delvis fortrudt det, idet det føles meget koldere at gå på end hvis det havde været trægulv. Vi har det i køkkenet- ja det er praktiskt, men vi har været nødt til at have en løber liggende- især om vinteren.

Venlig hilsen

Leif

Leifmj
Uanset om du vælger laminat eller et "rigtigt" trægulv ( HVAD JEG HELT KLART SELV VIL GØRE, HAR ET ASKEPLANKE GULV DER ER HVIDOLIERET OG KUN GODE ERFARINGER ) så husk at lægge enten en skumfolie eller en trinlydsdæmpende plade under. Så får du et gulv der ikke larmer som et laminat eller en tynd gulvplanke ellers let kan komme til.

Jeg har også mit asketræs gulv i køkkenet, og bortset fra at det kræver gulvvask to gange om ugen, hvor resten får en gulvvask een gang, så er jeg rigtig glad for valget...

Da jeg har temmelig meget trægulv og egentligt ikke kan lide at vaske gulv osv. Så har jeg købt et prof gulvvaskesystem med en microfiberklud og en stage med et kardanled, det hele i en rigtig god kvalitet. Det kostede ca 500 men tilgengæld er det dobbelt så hurtigt at vaske gulvet nu. Der kommer meget mindre vand på gulvet men det bliver rent uden problemer. Jeg har en sprayflaske jeg giver køkkengulvet ganske lidt med inden den ekstra gulvvask her så på den måde tager det kun få minutter at klare den opgave......

MVH Njord
Hej

Hvad du skal vælge er som der også før er nævnt en smags sag, men du skal dog være opmærksom på at lige netop fyrretræ er meget blødt, wiking er et godt produkt jeg havde dog valgt massiv hvis jeg skulle have fyrretræ.

Venlig Hilsen

Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis