køleskabet er et mysterie

Hej
jeg står med et noget underligt problem .mit køleskab der ellers virker upåklageligt , giver ikke nok kulde , det hele er renset og vasket , blæserren kører, , kompresseren er varm og det lyder som om den kører , på det digitale display på ydersden kommer engang imellem 1 rød indikator, i manualen står der at den indikrer for høj varme , jeg har ikke målt men gætter på at teperaturen er 9 grader , den er sat på 2 grader og lynkøl der sker intet , jeg har gjort alt i manualen set diverse youtube videoer - og troede det var thermostaten men så ville den vel ikke vise for høj varme ?
gode idder søges :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så mangler det nok lidt kølemiddel, det er typisk når det er meget varmt, så viser skavankerne sig.
Ved ikke om en reparation kan betale sig, utætheden skal jo findes og repareres, og der skal fyldes kølemiddel på.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor gammelt er det?
Har du nok afstand bag køleskabet til at sikre tilstrækkelig bortventilering af den varme som skabet skal hive ud for at lave kulde?
Jo koldere du kan have bag skabet, jo bedre køler det. Prøv at hive det 10cm ud fra væggen og sørg for at der er frit hele vejen rundt.
I manualen kan du også læse hvad minimumsafstanden til bagvæggen skal være. 

Elektronikteknikeren
der er god afstand til væggen - køleskabet er 4 år gammelt  og hvis jens ovenfor har ret  så er det vist et nyt køleskab :(
Det er da et forsøg værd at give den lidt mere luft. Vi er jo lidt i en ekstrem situation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
hej  den har stået  midt ude i bryggerset  i  2 dage nu  der er en meter  til væggen men  intet  er desværre ændret  :0( 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis