Svamp i ny plantet ligusterhæk

80 planter af ligustrum ovalifoliium er der svamp i ,de nye skud får også svamp den er bkevet sprøjtet 1 mdr siden det bliver ikke bedreKan det betale sig jeg prøve at få sprøjtet igen eller skal jeg få nyplantet og måske ny slags ligusterPlantet marts i år og har fået gødning men ingen forbedring af jord, lerjord under planter og der er en del stubbe efter fjernelse af 40 år gammel hæk
Hvilke firma vil i anbefale med salg af hæk jeg vil have genplantet barodsplanter medd god rodnet hvis der skal en ny hæk til, og få hækjord i ellers andre forslag
Og må i anbefale en god gartner bor sønderborg als Sønderjylland
Jeg vil godt beholde hækken hvis jeg kunne få svampen væk da den er stedsegrøn og derved ikke tabe blade
80 planter af ligustrum ovalifoliium er der svamp... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forskellen på vintergrøn og hårdføre liguster er - får vi en hård vinter vil de vintergrønne få frostskader, hvor imod de hårdføre (dem der taber bladene) fint klare en frostvinter. Der findes mange forskellige slags ligustersorter, og ligeså mange frøsået krydsningssorter. Ps. Eneste middel der (måske) virker mod (honning)svamp, er kalkning af jorden med rund hånd. 
Tak Jens det vil jeg også

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis