gammel tapet i lag over revne

Hej,

Jeg er en nybegynder, der er gået i gang med at fjerne gammelt savsmuldstapet i et rum, hvor der var en tydeligt revne. Det viser sig at der er to lag savsmuldstapet, og en tidligere beboer har spartlet oven på revnen og inderste lag savsmuldstapet - nok for at skjule revnen.

Jeg tænker, jeg bliver nødt til at fjerne begge lag tapet og spartelmasse for at få et pænt resultat, men er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Også ift. revnen som tilsyneladende har været der et stykke tid og stadig giver sig?

Under tapeten er der et tyndt lag væv (sådan lidt spindelvævsagtigt i en lys blålig farve - ved I hvad det er og er det noget jeg bør forsøge at bibeholde?

Ønsket er at sætte glasvæv op - helst uden at fuldspartle.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En illustration - det "hvide" er puds med revne - under det et lag savsmuldstapet. Det blålige er det hvide tynde lag (ikke papir, men som tyndt væv).
Du kan altid forsøge at armere området med en strimmel eller bruge netpuds.
Hvis du skal have glasfilt på så skal du have alt tapeten ned. Tror ikke du kommer til at undgå at skulle fuldspartle.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også