Blomberg kogeplader virker ikke

Jeg kan pludselig ikke tænde for to af mine kogeplader (indbygningskogeplader). Når jeg trykker på knappen til dem, blinker 0-tallet, som ellers plejer bare at forblive tændt, hvorefter man kan skrue op for temperaturen. Når jeg slipper knappen igen er 0-tallet atter blot slukket.

De to andre kogeplader virker, som de plejer. Alle fire kogeplader kører på samme sikring (16 Amp) i sikringsskabet. Dette undrer mig iøvrigt, da der ser ud til, at der er hele 3 faser i dåsen under kogepladerne.

Nogle gode råd?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se om der er gået en sikring. Det er ikke sikkert, at melderen er sprunget ud af sikringen. Du skal også have ført kappen ind under aflastningsbøjlen. Det fik du ikke gjort, da du sluttede kogepladen til.   

fase
Nå ja, sådan et har jeg set før.
Tak :-)
Det var faktisk en sikring, der var ssprunget uden at man kunne se det. Så 1000 tak for det 😊
Men jeg bliver lige lidt nysgerrig: Hvordan kan det egentlig være, at kogepladerne lyste blinkende. Burde de ikke være helt døde, når nu sikringen var sprunget? 
Nej automatikken/styringen er koblet på den ene fase, hvor sikringen i dit tilfælde ikke var gået. Så derfor virkede den ene halvdel og styringen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis