Valg af kniv til havetraktor

Søger lidt gode råd til valg af knive til min cub cadet cc 717 hg...
Problemet ligger i at jeg gerne vil undgå så lidt græs på plænen som muligt efter slåning...
Har derfor også invisteret i et sæt bioklip knive,men det virker ikke optimalt da der ligger en stribe af græs efter maskinen,har også kørt med sweeper bagefter,men det er heller ikke optimalt...så spørgsmålet er om man kan få nogle bedre knive,syntes jeg har læst at man kan få nogle som løfter græsset? Eller om man skal have fat i en opsamler som er monteret bag på med et rør ned til klippebordet?
Håber der er nogen der har nogle fif:)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil bioklippe, skal græsset helst ikke være for langt, og gerne tørt, for ikke at få striber/klumper af afklippet græs.
Har du købt et bioklipper sæt til maskinen, som er en prop istedet for udkasttragten.
Den lukker af og laver en pæn radius, så græsset ikke fanges.
Nogle fabrikater af plæneklippere, har endvidere en trekantet afspæring, der monteres mellem knivene, så græsset fra den kniv længst væk fra udkastet, ikke sendes over i den anden kniv.
(jeg har en hustler zeroturn, der fungere bioklippet fint, og efterlader ikke striber, bare græsset ikke er for langt eller vådt)

googlede og det ser ud som om der skal nogle ekstra skinner til også link

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis dine knive også er til bioklip, og de er helt skarpe, så er der nok ikke så meget andet at gøre.
Jeg klipper min plæne ret tæt, så måske klippehøjden også har noget at sige.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis