Fleksibel vindues haspe

Vi har dannebrogs vinduer. Hvis man vil have dem åbnet ganske lidt så kan man løsne dem lidt i anverferne( lukke krogene ) Vil man gerne have åbnet mere så er der kun helt op, og så sætte stormkrogen på.
Det kunne være godt hvis man kunne åbne dem 5 - 10 cm
Jeg synes at kunne huske en fleksibel anverfer, en slag fjeder der blev lagt ned i et spor i den stilling man ønskede. Men jeg kan ikke finde dem.
Er der nogen der ved hvad de hedder eller hvor de kan købes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem kender jeg ikke..
Men PN sikringsbeslag kunne jo være en mulighed..
LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Sikringsbeslag som je_ns viser, har desuden den fordel, at de ikke kan lirkes op uden vold.
Jeg ville gå efter sikrindgbeslag
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det er godt nok mest på 1. salen, men jeg tror at det bliver PN sikringsbeslag.

Bare lige for god ordens skyld:
”sikringsbeslag” (fx. PN’s) er da bedre end ingenting, men i forsikringsmæssig forstand er vinduet åbent, så et indbrud bliver betragtet som simpelt tyveri, og ikke som et egentlig indbrud, hvis der bliver stjålet fra huset.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Dan H skrev den 15-08-2020 22:37:47

Bare lige for god ordens skyld:
”sikringsbeslag” (fx. PN’s) er da bedre end ingenting, men i forsikringsmæssig forstand er vinduet åbent, så et indbrud bliver betragtet som simpelt tyveri, og ikke som et egentlig indbrud, hvis der bliver stjålet fra huset.

Ja, det er klart (for de fleste forhåbentligt) at det ikke er indbrudssikkert - men vi kan godt lide, at hvis vi ligger og sover, så larmer det ret meget, hvis nogen prøver at åbne et vindue..  

Jeg studsede lige over det fine " GODKENDT " stempel på billedet af PN sikrings beslag. Så det måtte jeg se nærmere på.
Her sakset fra siden: Godkendt som børnesikring. Effektivt indbrudshæmmende beslag

ev elmand skrev den 16-08-2020 00:10:11

Jeg studsede lige over det fine " GODKENDT " stempel på billedet af PN sikrings beslag. Så det måtte jeg se nærmere på.
Her sakset fra siden: Godkendt som børnesikring. Effektivt indbrudshæmmende beslag

Ja, den "godkendelse" kan nok få mange til at falde i med "forsikringsgodkendt".. men bortset fra det er det nogen skidegode beslag..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis