Udsug til emfang

Jeg har købt en emhætte i Ikea, og er meget i tvivl om hvordan jeg får den tilsluttet til mit udfang i væggen.
Jeg skal have fjernet 'kapslen', men renger ellers med at hullet fint kan bruges til en emhætte?
Hullet i væggen er 95 mm, jeg tænker derfor at købe følgende reduktionsstykke, og lime/fuge det fast

Jeg har omkring 2 m fra væg til emhætten, og havde tænkt at købe et plastrør eller et spiralrør i metal, jeg har fundet dette i biltema

Emhætte har et udtræk på 150 mm, og jeg tænker derfor at købe følgende reduktion fra spiralrør til flexrør

Jeg har købt en flexslange hos ikea, som passer på udtrækket fra emhætten, som jeg tænker at skære til og lave en vinkel med inde i emhætten

Jeg er meget usikker på om det ville give mening at købe de dele?
Derudover er jeg i tvivl om jeg skal have et spjæld/returklap mellem emhætte og flexrør? og i så fald hvilken?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det går ikke!
I væggen har du en friskluftventil, og den kan IKKE bruges til aftræk fra emhætten.
Ydermere kan du ikke tilslutte en emhætte til en så stor reduktion i rørets diameter - den vil aldrig kunne komme af med den luft den suger ind.
Der er kun 2 løsninger:
A - du tilkøber kulfilter, og skifter det de 2-3 gange om året det skal skiftes
B - du får boret et hul i facaden på 160 mm og sat en rigtig murgennemføring med kontraspjæld i.
Fuldstændig enig med GDS-manden du må ikke benytte din friskluftventil i væggen den skal være der , og i forbindelse med materialekøb så brug spirorør Ø 160 hele vejen da flexslange yder meget modstand med ringere udnyttelse af emhætten til følge.
Alle materialer kan købes i jem og fix.

Alt kan fixes bare et spørgsmål om tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis