Niveauplan i skel - Hvor mange "punkter"?

Hej alle i kloge mennesker - Kom vist til at oprette denne for noget tid siden, i en forkert kategori.. Undskyld..

Vi sidder & tegner lidt på at skulle have total renoveret huset, samt bygget til.. I den forbindelse vil vi gerne have en garage / & skur på bl.a..

I forhold til det eksisterende hus, vil det passe bedst at ligge det som det ses på vedhæftede tegning.. Her ligger de 10 meter helt i skel & vil i så fald kun blive 250 cm højt..

Jeg søger så lidt råd / erfaring til hvordan det forholder sig med kote højder på et sådan byggeri? - Som illustreret på tegninger, falder grunden et sted imellem 30 - 40 cm. på de 10 meter..

Men synes at have læst nogle steder herinde (Uden at kunne finde svar på dette) - At kommunen fastsætter nogle niveau planer forskellige steder på grunden - Er dette korrekt?....

Spørgsmål:
1) Hvor mange af disse punkter er der på sådan en "langside" af grunden?
2) Lad os antage at der var et punkt midt i garagen, ville det så være godkendt at ramme 270 cm. fra overkant jord til overkant garage i den ene ende & eks. 240 i den anden ende (Grundet grunden er skrå) ... Eller skal der måles ned til overkant jord hele vejen hen?

Håber at det giver mening - På forhånd TUSINDE tak..

OBS: Tegningerne er noget jeg selv har bikset sammen for at danne et overblik, så ikke hug mig ned for dem ;-) ..

// Simon

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal gribe knoglen og snakke med din kommune om det. Jeg ved at det gøres på forskellige måder. I min kommune tager de et gennemsnit af terrænkoten på alle hjørnerne af bygningen der skal bygges. Den kote udgør så den højde du kan bygge 2,5 meter op fra.
Jeg har dog også kendskab til nogle kommuner der kun bruger de hjørner som er i skel.
Så det mest rigtige svar får du ved at ringe.
Børgealle skrev den 14-08-2020 06:54:00

Jeg tror du skal gribe knoglen og snakke med din kommune om det. Jeg ved at det gøres på forskellige måder. I min kommune tager de et gennemsnit af terrænkoten på alle hjørnerne af bygningen der skal bygges. Den kote udgør så den højde du kan bygge 2,5 meter op fra.
Jeg har dog også kendskab til nogle kommuner der kun bruger de hjørner som er i skel.
Så det mest rigtige svar får du ved at ringe.

 Fornemt - Tænkte godt at det er sådan en typisk kommune ting, der er lidt forskellig fra sted til sted.. Men tusinde tak for dit svar.. Jeg må hive fat i dem :-) ..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis